سه عنوان برتر نخستین جشنواره ملی تئاتر از آن گیلان شد


سه عنوان برتر نخستین جشنواره ملی تئاتر از آن گیلان شد

رشت - ایرنا - سه عنوان برتر و یک شایسته تقدیر با رای هیات داوران نخستین جشنواره ملی تئاتر از آن استان گیلان شده‌ است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با رای هیات داوران در طراحی لباس محبوبه درویشی از کانون فرهنگی و تربیتی شهید کامیات شهرستان لنگرود برای اثر "زال و سیمرغ" عنوان دوم اولین جشنواره ملی تئاتر را به دست آورد.

غریب با بیان اینکه زهرا هدایتی در بازیگری از کانون حضرت زینب ناحیه ۲ رشت مقام سوم جشنواره تئاتر درسی را کسب کرد، افزود: در طراحی لباس "سمیه رحیمی" برای نمایش هدهد شایسته تقدیر شناخته شد.

وی اظهار داشت: کانون فرهنگی و تربیتی شهید کامیاب شهرستان لنگرود نیز به عنوان یکی از سه کانون فعال کشور شناخته شده‌است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه پیش از این ۵۸۳ اثر از دانش‌آموزان گیلان به جشنواره ملی تئاتر درسی مستقر در بندرعباس ارسال شده بود، افزود: پس از ارزیابی داوران ۲ اثر شامل نمایش هدهد زهره کفایتی از دبستان کوثر رشت و نمایش زال و سیمرغ نسترن لطیفی از دبستان شاهد میرحق پرست به این جشنواره راه یافت.

غریب اظهار داشت: استان گیلان در تعداد آثار ارسالی در مرحله نهایی نخستین جشنواره کشوری تئاتر درسی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی پایه‌های چهارم، پنجم و ششم بعد از استان هرمزگان با سه اثر کمتر توانست در جایگاه دوم قرار گیرد.

وی بیان داشت: دانش‌آموزان برای ارایه آثار در جشنواره تئاتر درسی باید از کتاب های درسی خود نمایش ارایه می‌دادند ضمن اینکه آموزگاران هم می‌توانستند به عنوان کارگردان دانش‌آموزان را هدایت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری این جشنواره به صورت مجازی و از طریق شبکه دانش‌آموزی "شاد" اضافه کرد: تئاتر درسی در افزایش مهارت‌های اجتماعی و یادگیری دروس پایه دانش‌آموزان ابتدایی نقش بسزایی دارد.

مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر درسی با معرفی برترین ها روز گذشته در شهر میناب برگزار شد.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان