مالکان عمومی و اداری 23 آسانسور در استان بوشهر اخطار نهایی و کتبی گرفتند


بوشهر – ایرنا - مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: در راستای اجرا طرح...
بوشهر – ایرنا - مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: در راستای اجرا طرح استانداردسازی آسانسورهاT مالکان 23 آسانسور غیراستاندارد در بخش‌های اداری و عمومی سومین اخطار را به عنوان اخطار نهایی و کتبی دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم بهره‌مند روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از آغاز اجرا طرح استانداردسازیT ۲۶۷ آسانسور بخش‎های اداری و عمومی استان بوشهر موردارزیابی قرار گرفتند که به مالکان ۲۳ آسانسور غیر استاندارد هشدارهای لازم داده شده است.

وی یادآور شد: در این طرح چنانچه مالکان تعهد کتبی برای رفع نقص آسانسور را ظرف ۱۰ روز آینده اجرایی نکنند، علاوه بر معرفی نام آنها به رسانه‌ها، با هماهنگی دادستانی نسبت به مهر و موم آنها اقدام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: در طرح استانداردسازی، چهار آسانسور نیز حادثه‌‎ساز بودند که نسبت به جلوگیری از فعالیت آنها تا زمان استانداردسازی اقدام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۸۳۷ نازل سوخت نیز در سراسر استان مورد ارزیابی قرار گرفت که در ارتباط با نازل‌های دارای موارد انحرافی نسبت به مهر و موم آنها اقدام شد.

بهره‎‌مند خاطرنشان کرد: تاکنون هیچکدام از شهرداران استان بوشهر در طرح استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌ها همکاری نکردند که این همکاری نکردن آنان بدون شک آثاری زیان‌باری برای جامعه دارد.

وی یادآور شد: در استان بوشهر ۲۳۸ وسیله بازی تحت نظارت اداره کل استاندارد استان بوشهر است که از این شمار استانداردسازی ۱۵۹ وسیله اجرایی شده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: از بدو شیوع کرونا به دلیل تعطیلی درازمدت پروانه استاندارد شماری از وسایل بازی منقضی شده است که باید نسبت تمدید آن در نخستین فرصت اقدام شود.

مالکان عمومی و اداری 23 آسانسور در استان بوشهر اخطار نهایی و کتبی گرفتند

وی در ارتباطی با چرخ و فلک در حال احداث بوشهر نیز اظهار داشت: در این پروژه یک شرکت بازرسی استاندارد به عنوان یکی از شرکت‎‌های توانمند استان، تمام مراحل نصب را بررسی و در نهایت گزارش آن را به اداره کل استاندارد ارائه می‌کند.

بهره‌مند ادامه داد: در این پروژه همچنین در زمره سازه‌های سنگین است که با ورود استاندارد نسبت به آزمایش وضعیت استحکام، پی، خاک و حتی جهش پروازهای هواپیمایی (به دلیل ارتفاع بلند سازه) اقدام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز طرح ویژه استاندارد برای نظارت بر بازار هم گفت: این طرح از روز یکشنبه هفته جاری با حضور دستگاه‎‌های ذیربط مانند صمت آغاز شده و تا ۱۵ فروردین تداوم دارد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: همچنین در قالب طرحی که بتازگی ابلاغ شده، خدمات اقامتی و رستورانی به مردم باید از نظر استاندارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: سامانه تولید بتن آماده نیز در پوشش نظارت اداره کل استاندارد استان بوشهر قرار گرفته و بزودی تمام آنها مرود پایش قرار می‌گیرند تا از صحت و سقم رعایت استاندارد در این مرکزها اطمینان حاصل شود.

بهره‎مند در ارتباط با موارد جعل استاندارد نیز، اظهار کرد: این تخلف بیشتر در محصولات سلولزی رخ داده و در این زمینه تاکنون محصولاتی مانند دستمال کاغذی‌های "رویال"، "موج"، "ایفل"، "آب‌گل" و سیم و کابل آریان صنعت خراسان جعل استاندارد داشتند.

وی تاکید کرد: در ارتباط با مقوله استاندارد باید همگان مطالبه‌گر باشند تا خدمات و تولیدات در نهایت ایمنی و سلامت به جامعه هدف عرضه شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: اداره کل استاندارد استان بوشهر امسال تاکنون ۱۴۱ استاندارد ملی را بازنگری و ۲۵ استاندارد ملی جدید نیز نوشته است و در این حوزه به عنوان یک قطب مهم در کشور محسوب می‎‌شود.

وی تاکید کرد: مقوله آموزش به عنوان یک حوزه اولویت‎‌دار در اداره کل استاندارد استان بوشهر است که در این زمینه استان در عمده شاخص، سه برابر میزان تکلیفی دوره‌‎های آموزش‌های خود را برگزار کرده است.

مالکان عمومی و اداری 23 آسانسور در استان بوشهر اخطار نهایی و کتبی گرفتند

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته