صدور بیش از 2 میلیون سند تک‌برگ برای اراضی ملی لرستان


صدور بیش از 2 میلیون سند تک‌برگ برای اراضی ملی لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از صدور بیش از 2 میلیون سند تک‌برگ برای اراضی ملی استان خبر داد.

شیرزاد نجفی در جشن پایان حدنگاری و حدنگاری اراضی ملی با بیان گزارشی از سیمای منابع طبیعی لرستان، اظهار کرد: برای ۲ میلیون و صدوپنجاه هزار هکتار از اراضی ملی، سند تک‌برگ ملی صادر شده است.

وی با اشاره به ۲۱۹۴ پلاک ثبتی کاداستر شده که معادل ۲ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۳۳۲ هکتار بود، تصریح کرد: دو میلیون و ۸۶۱ هزار و ۵۹۵ هکتار از اراضی تثبیت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به ساماندهی پاسگاه‌های حفاظتی، خاطرنشان کرد: ۱۱ پاسگاه مطالعه و در انتظار مجوز ساخت، ۱۶ ساختمان اداری و پاسگاه حفاظتی فعال، ۵ پاسگاه حفاظتی در حال ساخت و تعداد ۲ باب از پاسگاه‌های حفاظتی در حال ساخت قبل از سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نجفی به ۳۶۳ روستا که جنگل نشین هستند و ۱۹.۳۹۱ نفر جمعیت دارند اشاره کرد و افزود: ۲۸۹۴ پرونده متشکله برعلیه متخلفین و متصرفین اراضی ملی تشکیل شد؛ که رأی صادره تمامی پرونده‌ها پس از بررسی به نفع دولت (منابع طبیعی) صادر شد.

وی به عمده چالش‌های موجود در حوزه منابع طبیعی از قبیل اخذ غیرقانونی سند حریم و بستر رودخانه، اخذ سند اوقاف، کوچ زودهنگام عشایر، قاچاق چوب درختان جنگلی و گیاهان دارویی، لزوم تأمین اعتبار و خرید و نصب سیستم دیجیتال و... نیز اشاره و اضافه کرد: عدم روشنایی کافی، نبود امنیت، سرقت تأسیسات از جمله معضلات بام است که پیشنهاد می‌شود که گشت دائم و یا ایجاد گشت موقت نیروی انتظامی در محدوده بام برقرار و تعمیرات و نصب سیستم روشنایی توسط شرکت توزیع برق انجام گیرد.

گفتنی است که در پایان جلسه، از مراد زارعی سرپرست یگان حفاظت اداره کل، سیدعلی حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان، امیرثقلینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد و زهرا میر رئیس اداره حقوقی اداره کل به‌عنوان مدیران برتر ستادی منابع طبیعی در سال ۱۴۰۰ تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند