ظرفیت مشاوره با پلیس بین الملل برای بازاریابی و صادرات محصولات مد نظر قرار گیرد


ظرفیت مشاوره با پلیس بین الملل برای بازاریابی و صادرات محصولات مد نظر قرار گیرد

قزوین - ایرنا- رییس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: فعالان اقتصادی و تجار در بازاریابی، انجام مبادلات،صادرات محصولات و سرمایه گذاری‌های برون مرزی برای تامین امنیت معاملات خود با پلیس بین الملل همکاری و مشورت کنند.

به گزارش ایرنا، سردار هادی شیرزاد روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور جمعی از مسوولان و فعالان اقتصادی در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: تولید کنندگان برای بازاریابی و صادرات محصول از ظرفیت مشاوره با پلیس بین الملل استفاده نمی‌کنند و مشورت نکردن با پلیس بین الملل باعث مشکلاتی برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران در خارج از کشور شده است.

وی از صادرکنندگان و تاجران خواست: قبل از هر فعالیت اقتصادی و قراردادی با افراد سایر کشورها حتماً در قدم اول از پلیس بین الملل ایران استعلام بگیرند.

رییس پلیس بین الملل ناجا همچنین پیشنهاد داد دفتر منطقه‌ای این پلیس برای سهولت و سرعت در انجام امور مخصوص سرمایه گذاران و تولید کنندگان در قزوین تأسیس شود.

وی بر ضرورت ایجاد دیپلماسی انتظامی تاکید کرد و بیان داشت: اساس کار پلیس‌ها طرحی تعاملی و ارتباطی است که با هم دارند و گاهی به دلایل مختلف تعاملات کشورها می‌تواند به گرمی قبل نباشد ولی تعاملات انتظامی می‌تواند گرم باشد.

سردار شیرزاد با بیان اینکه اینترپل یک سازمان بین المللی است، افزود: این سازمان فعالیت‌های گوناگونی در حوزه‌های مختلف و ارائه خدمات متعدد به کشورهای عضو دارد و به دنبال آن است که جهان را برای مجرمان نا امن کند و ایران جزو اولین کشورهایی است که بیش از ۶ دهه با این مجموعه همکاری دارد.

وی اظهار داشت: هدف از تشکیل این سازمان این است که اگر جرمی در کشوری رخ داده و مجرمی فرار کرده و به خارج از کشور رفته است، بتوان مجرم را در هر کشوری که ساکن شده دستگیر کرد و به کشورش که محل وقوع جرم است برگرداند.

سردار شیرزاد با بیان اینکه هر گونه سهل انگاری در برخورد با جرائم موجب از بین رفتن سرمایه‌های عمومی ملی و بین المللی می‌شود، ادامه داد: وقتی فردی به خاطر جرائم کیفری تحت تعقیب قرار گرفت، مرجع قضایی براساس شکایت انجام شده طی یک نامه دستور اعلان قرمز را صادر می‌کند.

این فرمانده انتظامی در مورد نحوه صدور اعلان قرمز برای مجرمان، تصریح کرد: این اعلان، یکی از عملکردهای پلیس اینترپل است که بنا به درخواست پلیس یک کشور به مقر اصلی سازمان در پاریس ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: وقتی پلیس مدارک مجرم، استناد و دلایل موجود مبنی بر مجرم بودن فرد مورد نظر را برای دستگیری به سازمان اینترپل ارسال کند و درخواست به پلیس اینترپل داده ‌شود، سازمان اینترپل، درخواست و مدارک را بررسی کرده و بعد از تأیید کارشناسان اعلان قرمز در سامانه پلیس بارگذاری خواهد شد.

رییس پلیس بین المللی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: شناسایی و دستگیری مجرمان و اقدام برای استرداد آنها گام بعدی پلیس است و در روند استرداد، مجرم پس از دستگیری به دادگاه برای صدور حکم استرداد سپرده می‌شود تا حکم استرداد یا مغایر آن صادر شود.

وی با اشاره به اعلان‌های مختلف با رنگ بندی‌های متعدد برای جرائم، اظهار داشت: اعلان سبز در مورد هشدار در خصوص مجرمان شناخته شده است، اعلان زرد در مورد افراد گمشده، اعلان مشکی درباره اجساد مجهول الهویه و اعلان ارغوانی در مورد شگرد کاری است که سالانه به ۴۰۰ مورد می رسد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سلامت روان زنان در چالش با ویروس کرونا