ظرفیت اقامتی مسافران نوروزی خراسان شمالی به بیش از 12 هزار نفر رسید


بجنورد- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی...
بجنورد- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ظرفیت اقامتی نوروزی خراسان شمالی به 12 هزار و 239 نفر در روز رسید که بیشترین آن مربوط به آموزش و پرورش و ادارات است.

ابوالفضل اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۹ هزار نفر از ظرفیت اقامتی مسافران استان مربوط به آموزش و پرورش و سایر واحد های اقامتی مانند مهمانسراهای ادارات، خوبگاه های دانشجویی و اماکنی از این دست است.

وی افزود: ظرفیت هتل های استان ۴۷۲ تخت، اقامتگاه های بومگردی و خانه مسافرها ۳۴۰ و مهمانپذیر های استان نیز ۳۱۱ تخت است.

وی با اشاره به ظرفیت کمپ های استان نیزگفت: هم اکنون در کمپ های گردشگری استان ۲هزار نفر در روز می تواننداقامت داشته باشند.

اسماعیلی با اشاره به طرح های گردشگری در حال ساخت در استان نیز گفت: ۳۱ طرح گردشگری در خراسان شمالی در حال ساخت است که سال آینده به اتمام می رسند و با بهره برداری از آن ها به ظرفیت اقامتی استان ۸۷۶ تخت اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساحت این طرح ها ۱۴۲ هزار متر مربع است افزود: برای ساخت این طرح ها ۸۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت شده است که با بهره برداری از آن ها برای ۵۱۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شمار تخت های مراکز اقامتی استان در حال حاضر در حدود هزار تخت با اشتغالزایی ۶۷۰ نفر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: هم اکنون ۱۴۵ واحد تاسیسات گردشگری در استان فعال است.

تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

این استان با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

می توان امیدوار بود که با کاهش فشار کرونا و تغییر رنگ شهرهای خراسان شمالی و برداشته شدن محدودیت سفرهای نوروزی در تعطیلات پیش رو روزهای خوشی در انتظار گردشگری خراسان شمالی باشد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته