ضرورت همراهی مردم با پلیس برای کاهش خطرات چهارشنبه آخر سال


ضرورت همراهی مردم با پلیس برای کاهش خطرات چهارشنبه آخر سال

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در گرو افزایش همدلی و همراهی صمیمانه همه اقشار جامعه با پلیس است.

سرهنگ حمیدرضا قدیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رفتاری که شهروندان به ویژه گروه‌های جوان در شب چهارشنبه‌سوری از خود به نمایش می‌گذارند باید با پیشینه تاریخی و فرهنگی به پاسداشت این روزهای آیینی، همسو و هماهنگ باشد و از انجام اقداماتی که نه تنها هیجان مثبت و خاطره خوشایندی در ذهن شهروندان بر جای نمی‌گذارند، بلکه آن را مکدر و مشوش می‌سازد، بپرهیزند.

وی افزود: طی چند سال اخیر گپ‌ و گفت‌های نشاط‌انگیز و روی آوردن به بازی و سرگرمی‌های سنتی جای خود را به رفتارهای پرخطر و استفاده از مواد آتش‌زا و پر سر و صدای غیراستاندارد داده‌ است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: وقتی در برگزاری یک مراسم آیینی، رسمی و یا غیررسمی از رویکرد سنتی، سخن به میان می‌آید، منظور آن است که در مراسم کنش‌هایی به نمایش درآیند و رفتارهایی ظهور و بروز کنند که اولاً با خاستگاه تاریخی و فرهنگی آن همسو باشد، ثانیاً تراز فرهیختگی و رشدیافتگی فکری و رفتاری کنشگران آن مراسم را نمایان سازد.

قدیمی خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی استان زنجان امسال نیز همچون سال‌های گذشته با آمادگی به صورت محسوس و نامحسوس در کنار شهروندان خواهد بود تا در محیطی عاری از دغدغه به استقبال سال ۱۴۰۱ بروند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی