آب استخرهای شنا در لرستان به لحاظ آلودگی 62.91 درصد در حد مطلوب است


آب استخرهای شنا در لرستان به لحاظ آلودگی 62.91 درصد در حد مطلوب است

یک دانشیار دانشگاه لرستان گفت: آب استخرهای شنای استان به لحاظ پارامترهای میکروبی یعنی آلودگی مدفوعی و سایر آلودگی میکروبی زیان آور 62.91 درصد در حد مطلوب و 37.09 درصد نامطلوب و غیر قابل قبول بودند.

دکتر رجب رشیدی در خصوص نتیجه کار تحقیقاتی با عنوان «بررسی وضعیت بهداشتی آب استخرهای شنای استان لرستان» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نتایج این تحقیق نشان داد وضعیت رعایت نکات بهداشت شخصی توسط شناگران و استفاده کنندگان از آب استخر ۸۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: به لحاظ استفاده از کلر در آب استخرهای شنای استان، نتایج این تحقیق نشان داد که ۵۹.۵۸ درصد استخرها از نظر میزان کلر در حد مطلوب و ۴۰.۴۲ درصد نامطلوب (یعنی مقدار کلر استفاده شده در آب استخر کمتر یا بیشتر از حد استاندارد و مجاز است) بودند.

افزایش و کاهش میزان کلر آب استخر می‌تواند برای استفاده کنندگان استخر زیان آور باشد

این دکترای تخصصی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: افزایش و کاهش میزان کلر آب استخر می‌تواند برای استفاده کنندگان استخر زیان آور باشد.

رشیدی گفت: همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که آب استخرهای شنای لرستان به لحاظ پارامترهای میکروبی یعنی آلودگی مدفوعی و سایر آلودگی میکروبی زیان آور ۶۲.۹۱ درصد در حد مطلوب و ۳۷.۰۹ درصد نامطلوب و غیر قابل قبول بودند.

وی عنوان کرد: با توجه به ارتباط پارامترهای میکروبی میزان کلر استخر می‌توان نتیجه گرفت که مقدار کلر آب استخر فاکتور موثری در نابودی باکتری‌های بیماری زاست و باید به طور دائم و مستمر توسط مسئولین و متولیان استخرها پیگیری و نظارت کامل در خصوص میزان کلر مطلوب آب استخرهای شنا به عمل آید.

ارتقای سطح آگاهی مردم در این زمینه و مراقبت بیشتر در نگهداری استخرهای شنا توصیه می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: همچنین برای هر چه بهتر شدن کیفیت آب استخرها و به دنبال آن کاهش انواع بیماری‌های منتقله از طریق شنا، می‌بایست بازرسی مستمر بهداشتی استخرها و کنترل مکرر آنها به لحاظ آلودگی‌ها، ارائه آموزش‌های لازم به اداره کنندگان استخرها، صدور کارت بهداشتی برای فرد استفاده کننده از آب استخر، اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت استخر و بهداشت فردی، ضدعفونی مستمر اطراف استخر(راهروها، دستشویی‌ها، حمام‌ها) و ارتقای سطح آگاهی مردم در این زمینه و مراقبت بیشتر در نگهداری استخرهای شنا توصیه می‌شود.

رشیدی یادآور شد: همچنین توصیه می‌شود تحقیقات جامعی در خصوص ارتباط بین آلودگی‌های باکتریایی آب استخرها با شیوع بیماری‌های ناشی از آن صورت گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی