بانک مرکزی در حال تدوین ضوابط ایجاد بانک آفشور در مناطق ازاد کشور است


بانک مرکزی در حال تدوین ضوابط ایجاد بانک آفشور در مناطق ازاد کشور است

کیش - ایرنا - دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: در راستای تامین منابع مالی سرمایه گذاران در مناطق آزاد تجاری، بانک مرکزی در حال تدوین آیین‌نامه ایجاد بانک آفشور offshore در این مناطق است.

به گزارش ایرنا، سعید محمد روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح ترمینال جدید فرودگاهی کیش اظهار داشت: یکی از اهداف تشکیل مناطق آزاد ایجاد نهادهای پولی و مالی جهت تامین منابع مالی در مناطق آزاد و تسری این سرمایه ها به سرزمین اصلی است که در این راستا دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری با دولت و نهادهای مختلف تعاملات خوبی داشته و در این زمینه طبق توافقات انجام شده بانک مرکزی در حال تدوین آیین نامه ایجاد بلنک افشور در مناطق آزاد است.
وی با بیان اینکه دبیرخانه منازق آزاد تجاری به عنوان متولی ایجاد بانک آفشور خواهد بود افزود: منطقه آزاد کیش نیز به عنوان‌ الگوی ایجاد نهادهای پولی و مالی از جمله بانک آفشور و بورس بین‌الملل برای منابع ارزی و همچنین صدور تضمین های ارزی تبدیل می شود.
محمد با اشاره به اینکه معتقدن سرمایه گذاران ایرانی توان مالی و نقدینگی کامل برای توسعه مناطق ازاد و تمام نقاط کشور را دارند یادآور شد: تامین مالی از محل تهاطر نفت ، فاینانس خط اعتباری چین، احیای امتیازات قانونی مناطق آزاد تجاری از جمله معافیت های گمرکی و مالیاتی از دیگر راهکارهای تامین منابع پولی و مالی در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است که هم اکنون تحقق آنها در این دبیرخانه دنبال می شود.
وی اضافه کرد: تمرکز برای استفاده از ظرفیت جام جهانی، توسعه سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعت گردشگری از جمله برنامه های ویژه این دبیرخانه در جزیره کیش است که در این راستا طبق تفاهم های صورت گرفته با کشور قطر مقرر شده ۴۰۰ پرواز از این جزیره به قطر در ایام برگزاری جام جهانی ایجاد شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: اتمام ترمینال فرودگاه کیش تا مرداد ۱۴۰۱، تکمیل پنج هتل پنج ستاره با ۳ هزار و ۶۰۰ تخت، احداث ۲ زمین فوتبال، نوسازی سه زمین فوتبال چمن، احداث ۲ زمین فوتبال ساحلی و ۲ سالن بندسازی از جمله اولویت ها در جزیره کیش است.
سعید محمد برای معرفی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به این جزیره سفر کرده است؛ براساس تصمیمات هیات وزیران عضو دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی مهدی کشاورز به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش منصوب شده است.
احمد رجب پور به عنوان عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش به مدت سه سال جایگزین ناصر آخوندی و سعید پورزادی به عنوان عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش به مدت سه سال جایگزین «مصطفی خانزادی شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهم به قتل بازیگر زن سرشناس ایران + فیلم