برگزاری جشنواره هفت سین هنرآموزان در کرج


برگزاری جشنواره هفت سین هنرآموزان در کرج

کرج- ایرنا- درآستانه سال جدید، جشنواره هفت سین  هنرآموزان با شعار مهربانی ، همدلی ، سال نو  در هنرستان شهید چمران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، جشنواره هفت سین با هدف پاسداشت آیین های ملی و باستانی، درآستانه فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ در هنرستان دخترانه شهید چمران کرج با مشارکت هنرآموزان ، اولیا و هنرجویان اجرایی شد.

در این جشنواره سفره های هفت سین برپا شد تا بار دیگر آیین نوروز باستانی ، آداب و رسوم مردم ایران در این جشن به نمایش درآید.

هنرآموزان دراین جشنواره در فضایی مملو از شادی در خانه دوم خود در کنار دوستان و معلمان به نکوداشت آیین کهن نیاکان خود پرداختند.

دکلمه خوانی به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت خضرت صاخب الزمان ( عج)، اجرای موسیقی سنتی توسط اولیای هنرمند و برنامه تئاتر عمو نوروز ،حاجی فیروز و ننه سرما ، تهیه و اهدای سبد معیشتی به خانواده های تحت پوشش انجمن نیکوکاری امام رئوف(ع) هنرستان شهید چمران، احرای نمایش ویژه با موضوع آداب و رسوم ایرانیان در آستانه سال نو و بیان تاریخچه نوروز از دیگر بخش های این جشنواره است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در این آیین گفت: یکی از ماموریت های اصلی آموزش و پرورش آشنایی دانش آموزان با هویت ملی و اسلامی است که بزرگداشت نوروز باستانی یکی از این ماموریت ها است.

« جعفر خدامرادی » با اشاره به اینکه ارزش گذاری به سنن پسندیده قومیت ها و ملیت ها فعالیتی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: نوروز باستانی در دل خود بسیاری از آداب و رسوم نیکو و پسندیده را دارد که دید و بازدید نوروزی و صله ارحام از جمله آنهاست.

وی بیان داشت: سعی می کنیم در مدارس با برگزاری جشنواره، همایش و نشست های مختلف، دانش آموزان و اولیای آنها را هر چه بیشتر با آیین های مختلف ملی و اسلامی آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: هرسال بهار برای ما پیام هایی چون نو شدن، تغییر و تحول، رویشی دوباره ، خانه تکانی خانه و دل، مهربان بودن و عشق ورزیدن ، دست دیگران را گرفتن، متواضع بودن، انصاف وعدالت داشتن، احترام به بزرگترها و یاد کردن از شهدا درسر سفره های هفت سین را به همراه دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج یادآورشد: مردم ایران دراین آیین شکرانه یک سال زندگی کردن را با ذکر صلوات، دعا و قرائت قرآن کریم در سر سفره هفت سین را به جای می آورند.

وی تاکید کرد: برگزاری جشنواره هفت سین نوروزی موجب شور و نشاط و تقویت کار گروهی در۲ کانون مهم مدرسه و خانواده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی