استاندار اصفهان : توجه دولت توسعه زیرساخت‌های گردشگری و میراث فرهنگی است


استاندار اصفهان :  توجه دولت توسعه  زیرساخت‌های  گردشگری و میراث فرهنگی است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: امروز بیش از هر زمانی باید به ظرفیت آموزشی و تحقیقی موزه‌ها توجه کرد و  رویکرد ما در این دولت و در استان اصفهان توجه به توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌ها در بخش گردشگری و میراث فرهنگی است.

سید رضا مرتضوی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه دستاوردهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان در موزه هنرهای تزئینی افزود: اصفهان شهر هنر است و استعداد متعالی در به نمایش گذاشتن آثار فاخر و نابی را داراست.
مرتضوی خاطرنشان کرد: موزه اصفهان نقشی بی بدیل در همگرایی هنر با فرهنگ متعالی و فاخر این مرزو بوم دارد و باید تلاش کنیم تاریخ این خطه به جهان معرفی شود و در این راستا این موزه ارزش و اهمیت زیادی برای استان دارد.
مرتضوی گفت: موزه‌ها مؤثرترین و بهترین آموزگارانِ در دسترس برای بشریت در ادوار مختلف تاریخی به‌شمار می‌روند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان هم گفت: راه رسیدن به توسعه پایدار در اصفهان، طی کردن مسیر آهسته و پیوسته در حوزه گردشگری است.
علیرضا ایزدی افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار راهی جز توسعه اقتصاد گردشگری نداریم.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد گردشگری زمانی می‌تواند پایدار باشد که پایه و اصول آن براساس گردشگری علمی بنا شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: موزه ها از ظرفیت بسیار خوبی برای نگهداری آثار تاریخی، فرهنگی و هنری برخوردارند و با راه اندازی این مکان ها، آثار فاخر در آن ها نگهداری خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: وظیفه این یگان، برخورد با جرایم و کشفیات در بخش میراث فرهنگی است که نمونه‌هایی از آن‌ها در نمایشگاه امروز در معرض دید عموم قرار دارد.
سرهنگ عبدالرضا عرب بافرانی افزود: برخی کشفیات ارائه شده در این نمایشگاه بیش از هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد که برخی اشیا نیز خاص و منحصر به‌ فرد هستند.
به گزارش ایرنا، ۳۶ پایگاه حفاظت میراث فرهنگی در ۲۴ شهرستان استان اصفهان فعال هستند و طبق آمار بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی از دوران پیش از اسلام تا ابتدای دوران پهلوی در استان اصفهان شناسایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها