شماره عموپورنگ / راه ارتباطی مستقیم با عمو پورنگ چیست ؟


شماره عموپورنگ / راه ارتباطی مستقیم با عمو پورنگ چیست ؟

شماره عمو پورنگ چنده ؟ راه ارتباطی با عموپورنگ چیست ؟ شماره مستقیم برنامه عموپورنگ .

عمو پورنگ شخصیت مجری و بازیگری در برنامه‌های کودک در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که نقش آن را داریوش فرضیایی ایفا می‌کند .

نخستین حضور داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) در تلویزیون به سال ۱۳۷۶ و حضور در برنامه "ما و شما" باز می‌گردد که این برنامه به پخش انیمیشن‌های درخواستی بچه‌ها اختصاص داشت. دو سال بعد و در سال ۱۳۷۸ در برنامه پورنگ و تورنگ حضور داشت که این برنامه به صورت ضبط‌شده و تولیدی پخش می‌شد.

در فروردین سال ۱۳۸۰ برنامه‌ای به نام عمو پورنگ را به‌صورت زنده به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجان‌زاده و کارگردانی احمد درویشعلی پور که سه‌روز در هفته به‌صورت زنده از شبکه اول سیما بر روی آنتن می‌رفت را اجرا می‌کرد اما از ابتدای سال ۱۳۸۸ پخش زنده آن قطع و تنها یک روز در هفته از شبکه دو سیما به صورت ضبط شده پخش می‌شد. اجرای این برنامه بر عهده عمو پورنگ (داریوش فرضیایی) و با همراهی امیرمحمد متقیان بود.

این مجموعه پس از پخش ۱۴۱ قسمت، در فروردین ۱۳۹۳، به کار خود پایان داد. عمو پورنگ در سال ۱۳۹۵ در مجموعه محله گل و بلبل در سه فصل ایفای نقش کرد و این مجموعه تلویزیونی روی آنتن شبکه دو رفت. چند ماه بعد عمو پورنگ با برنامه عیدانه عمو پورنگ به تلویزیون بازگشت و در مورد کرونا و… با بچه‌ها گفتگو کرد. ماه رمضان عمو پورنگ با برنامه بچه محل دوباره به تلویزیون بازگشت و این مجموعه تلویزیونی در سه فصل روی آنتن شبکه دو رفت و به کار خود پایان داد.

سپس در فروردین ۱۴۰۰ عمو پورنگ با برنامه کلبه عمو پورنگ دوباره به تلویزیون بازگشت و این مجموعه تلویزیونی روی آنتن شبکه دو رفت و در ۳۰ آذر ۱۴۰۰ به پایان رسید. در تاریخ ۱۸ آذر ۱۴۰۰ شایعاتی مبنی‌بر اخراج عمو پورنگ از صدا و سیما از خبرگزاری‌های مختلف و شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر شد که حواشی زیادی به دنبال داشت اما این شایعه توسط روابط عمومی صدا و سیما تکذیب شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج