تفاوت خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در چیست؟


تفاوت خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در چیست؟

به دنبال خرید خودرویی سبز هستید؟ بیایید گزینه‌های مختلف را باهم مقایسه کنیم: هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی. با این مطلب شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام خودرو مناسب سبک زندگی شماست. ویدئویی که در این خصوص منتشر شده است دارای برخی اطلاعات قدیمی از نظر خودروهای در دسترس، شعاع حرکتی و دیگر مشخصات آن‌هاست … The post تفاوت خودروهای الکتریکی،...

به دنبال خرید خودرویی سبز هستید؟ بیایید گزینه‌های مختلف را باهم مقایسه کنیم: هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی. با این مطلب شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام خودرو مناسب سبک زندگی شماست. ویدئویی که در این خصوص منتشر شده است دارای برخی اطلاعات قدیمی از نظر خودروهای در دسترس، شعاع حرکتی و دیگر مشخصات آن‌هاست اما هنوز هم به‌صورت بسیار خوبی تفاوت‌های فنی را شرح می‌دهد.

هیبریدی

تفاوت خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در چیست؟

یک خودروی هیبریدی دارای دو نوع پیشرانه است که یکی بنزینی و دیگری الکتریکی است. این دو پیشرانه با یکدیگر کار می‌کنند تا حداکثر راندمان را ارائه کنند. در برخی شرایط پیشرانه می‌تواند به‌صورت کامل خاموش شود تا خودرو فقط به باتری متکی باشد. باتری توسط انرژی کسب شده از سیستم ترمز یا پیشرانه بنزینی شارژ می‌شود.

خودروهای هیبریدی شکل و ابعاد مختلفی دارند و مصرف آن‌ها نیز کمتر است. اگر می‌خواهید بدون قربانی کردن شعاع حرکتی یا سبک زندگی خود مصرف سوخت کمتری داشته باشید خودروهای هیبریدی انتخابی عالی هستند. نگرانی‌ای از بابت شارژ باتری وجود ندارد و فقط کافی است بنزین زده و از رانندگی لذت ببرید.

پلاگین هیبریدی

تفاوت خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در چیست؟

یک خودروی پلاگین هیبریدی که با حروف مخفف PHEV نیز شناخته می‌شود یک پله به سمت الکتریکی سازی کامل است. این خودروها معمولاً در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی بین ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر دارند. زمانی که باتری خالی شود خودروهای موردبحث همانند نمونه‌های هیبریدی مرسوم عمل خواهند کرد و بی‌وقفه بین پیشرانه بنزینی و الکتریکی تقسیم وظیفه صورت خواهد گرفت.

به‌ منظور دستیابی به حداکثر برد الکتریکی در زمان رانندگی باید خودرو را به‌صورت روزمره شارژ کنید اما زیبایی خودروهای پلاگین هیبریدی به انعطاف آن‌ها مربوط می‌شود. برای مثال تویوتا راو ۴ پرایم با باتری کاملاً شارژ شده می‌تواند مسافت ۶۸ کیلومتری را در حالت الکتریکی طی کند. این میزان برد برای اکثر مسافت‌های روزانه کفایت می‌کند و اگر به این رقم یک باک سوخت بنزین را نیز اضافه کنید شعاع حرکتی خودرو به رقم بسیار خوب ۱۰۰۰ کیلومتر نزدیک می‌شود.

خودروهای پلاگین هیبریدی بهترین انتخاب برای افرادی هستند که مسافت کمی را در روز طی می‌کنند و آن‌ها می‌توانند از مزیت حالت الکتریکی سود می‌برند؛ اما افرادی که معمولاً سفرهای طولانی دارند و در طول روز مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند شاید خودروهای پلاگین هیبریدی را گزینه خوبی ندانند.

الکتریکی

تفاوت خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در چیست؟

خودروهای الکتریکی فاقد هرگونه پیشرانه درون‌سوز هستند. محصولات الکتریکی کنونی می‌توانند شعاع حرکتی بالایی داشته باشند اما برد اکثر آن‌ها بین ۳۲۰ تا ۴۸۰ کیلومتر است. رانندگی در بزرگراه، آب‌وهوای سرد و عادات رانندگی تأثیر منفی روی شعاع حرکتی این خودروها دارند و از آنجایی که شارژ باتری این خودروها فرایندی زمان‌بر است بنابراین باید یک برنامه‌ریزی دقیق برای سفرهای خود داشته باشید. همچنین تجربه رانندگی این خودروها تفاوت‌های زیادی با مدل‌های درون‌سوز دارد.

خودروهای الکتریکی گشتاور آنی را ارائه می‌کنند که باب میل اکثر افراد است. همچنین این خودروها انرژی را برای شارژ دوباره باتری ذخیره می‌کنند. این تأثیر ترمز احیا شونده به حدی می‌تواند قوی باشد که امکان رانندگی با یک پدال در اکثر زمان‌ها میسر خواهد شد. این تجربه در ابتدا کمی عجیب خواهد بود اما می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد.

خودروهای الکتریکی برای رانندگی شهری و مسیرهای کوتاه انتخاب خوبی هستند و در صورت وجود شارژرهای زیاد می‌توان یک سفر بی‌دغدغه را تجربه کرد. خوشبختانه زیرساخت‌های مربوط به این خودرو در حال پیشرفت است و شارژهای بیشتری در کشورهای پیشرفته نصب می‌شوند. البته باید تفاوت‌های مربوط به سرعت شارژ و نوع شارژر را نیز بدانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو