حقیقت‌های کمتر شنیده شده درباره زامبی‌ها


حقیقت‌های کمتر شنیده شده درباره زامبی‌ها

زامبی ها یا مردگان زنده، امروزه یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم‌های ترسناک هستند.

به نقل از fantasyh؛ مردگان زنده مشهور به زامبی‌ها که امروزه یکی از شخصیت‌های فیلم‌های سینمایی هستند. در همین راستا می‌خواهیم شما را با این موجودات عجیب آشنا کنیم.

منشا واقعی زامبی‌ها

براساس گزارش‌ها، برای اولین بار یک شاعر برزیلی در سال ۱۸۱۹ در آثار خود از کلمه زامبی به معنی طلسم استفاده کرد. گفته شده حدود هشتادو چهار سال بعد یک فرد ناشناس در کشور پرتغال از کلمه زامبی به عنوان روح در آثار نوشتاری خود اسستفاده کرد. و درباره این کلمه گفت:" زامبی‌ها، مردگان متحرکی هستند که زندگی انسان‌های زنده را به خطر می‌اندازند".

آثار مربوط به زامبی‌ها

گزارش‌ها حاکی از آن است که احمد خالق توفیق یکی از نویسندگان مشهور رمان‌ها و داستان‌های ترسناک بوده که بیشتر آثارش به ماورائ طبیعی مشهور است. خالد در خاطرات خود درباره زامبی‌ها گفت:" برای خلاقت ذهنی و پیدا کردن سوژه به یک جزیره رفتم و در آنجا موجوداتی عجیبی را مشاهده کردم که به دنبال گروهی از انسان‌ها بودند که فرار می‌کردند. ناگهان سوژه‌ای درباره زامبی ‌ها در ذهنم ایجاد شد که شروع به نوشتن کردم و اسم آن موجودات را زامبی گذاشت.

به گفته خالد او پس از نوشتن کتاب متوجه شد آن موجودات عجیب انسان بودند و از بیماری جذام رنج می‌بردند. شایان ذکر است که جذام یک بیماری پوستی و ایمنی است که باعث می‌شود گوشت و پوست دچار فرسایش شده و بعد از مدتی استخوان‌های بدن آشکار می‌شود. آن‌ها به شدت به عنوان یک افسانه وحشتناک در دنیای سینما و ادبیات و بسیاری از رمان‌ها و فیلم‌های قوی وارد شدند. داستان و وحشت آن‌ها ظاهر شد.

بیشتر بخوانید

واقعه های تاریخی وحشتناک که هرکسی را می ترساند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟