چگونه در بهار دچار رخوت و سستی نشویم؟


تغییر فصل و به تبع آن تغییر شرایط محیطی همواره برای انسان با چالش همراه بوده و در این میان فصل بهار برای ما ایرانی ها به مراتب خاص تر است زیرا در این دوره شاهد تغییری جدی در الگوی رفتاری جامعه...

چگونه در بهار دچار رخوت و سستی نشویم؟

تغییر فصل و به تبع آن تغییر شرایط محیطی همواره برای انسان با چالش همراه بوده و در این میان فصل بهار برای ما ایرانی ها به مراتب خاص تر است زیرا در این دوره شاهد تغییری جدی در الگوی رفتاری جامعه هستیم.

به گزارش سیناپرس، تغییر فصل می تواند برای برخی افراد با چالش همراه بوده و شرایط آب و هوایی بهار نیز در برخی موارد توام با کند شدن حرکات برای برخی از مردم است.

آمارهای رسمی نشان می دهد حداقل چهار درصد از مردم در طول زندگی خویش یکبار دچار افسردگی تغییر فصل در طول سال شده و بیش از شانزده درصد مردم نیز حداقل برای یکبار افسردگی زمستانی را تجربه می کنند .

به همین نسبت می توان گفت که فصل بهار برای بسیاری از مردم حالتی توام با ارخوت و خمودی به ارمغان می آورد. به هر روی اگر شما هم با رسیدن بهار احساس می کنید بیشتر دوست دارید بخوابید و به اصطلاح تنبلی کنید، با به کار بستن موارد زیر می توانید بر این حس غالب شده و به شرایط عادی باز گردید .

• حوزه واکنش خود را شناسائی کنید : بیشتر افرادی که تجربه رخوت فصلی را دارند آن را به صورت دوره ای و هر سال در محدوده زمانی مشخصی تجربه می کنند. به طور خاص بسیاری از افراد در فصل بهار دچار رخوت، پر خوابی ، پف کردن صورت، حساسیت فصلی، و همچنین از عدم توان تمرکز روی هر موضوعات می شوند.

• باید توجه داشت که این نوع رفتار تنها در بین افراد بزرگسال و بالغ شایع بوده و کمتر در کودکان مشاهده نمی شود . نخستین نشانه های این رفتار، در دوره دبیرستان بروز کرده و گاه می تواند شدید تر از موارد مشابه سنین بالاتر باشد .

دلیل رخوت را کشف کنید: در بسیاری از موارد ایجاد حساسیت فصلی موجب مصرف داروهای آنتی هیستامین شده و این داروها نیز عموما خواب آور هستند. به همین دلیل گاهی عوارض رخوت بهاری و خواب آلودگی در این فصل می تواند ناشی از مصرف این داروها باشد. در این شرایط مشورت با پزشک و تغییر دارو می تواند مشکل را کاملا حل کند. از سوی دیگر در روزهای عید که همه مردم درگیر دید و بازدید نوروزی هستند، افراد تنها و غریب و کسانی که درگیر بحران ها و فشارهای مالی هستند از استعداد بیشتری برای ابتلا فرار از جامعه و رخوت برخوردارند.

با شرایط نامناسب بجنگید: برای رفع رخوت فصلی توصیه می شود از محیط خانه بیرون رفته و پیاده روی کنید و به جای سپری کردن زمانتان در رختخواب ، وقت خود را با برنامه های جانبی پر کنید . برنامه غذائی خود را به گونه ای تنظیم کنید که ویتامین ها و سبزیجات کافی در بر داشته باشد و از مواد غذائی حاوی ویتامین، غافل نشوید . برنامه روزانه تان را با ورزش و سرگرمی و ارتباط با دوستان و اقوام پر کنید .

گزارش: مریم عالمی

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* چگونه در بهار دچار رخوت و سستی نشویم؟[کد امنیتی جدید]


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی