مراجعه 14 هزار کرمانشاهی با ادعای نزاع / مصدومان، بلافاصله پزشکی قانونی نروند


مراجعه 14 هزار کرمانشاهی با ادعای  نزاع /  مصدومان، بلافاصله  پزشکی قانونی  نروند

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از مراجعه 14 هزار و 850 نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی در یازده ماهه امسال خبر داد.

دکتر سلیم خانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش آمار مراجعین نزاع در یازده ماهه امسال گفت: امسال 14 هزار و 850 نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته با 15 هزار و 669 مورد، بیش از 800 نفر کاهش داشته است.

وی افزود: از مجموع افرادی که امسال با ادعای نزاع مراجعه کرده اند 10 هزار و 603 نفر مرد و 4247 نفر زن هستند.

خانی با انتقاد از مراجعه مستقیم افراد مصدوم نزاع به پزشکی قانونی گفت: بعضا برخی از این افراد با همان لباس ها و سر و وضع آغشته به خون مراجعه می کنند، که هم چهره ناخوشایندی است و هم تاثیری در روند پرونده آنها ندارد.

وی تصریح کرد: مواردی داشته ایم که فرد با مجروحیت شدید در نزاع، بدون مراجعه به مراکز درمانی، مستقیما به پزشکی قانونی آمده و در همان محل از حال رفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: مردم باید بدانند که مراجعه مستقیم به پزشکی قانونی تاثیری در روند پرونده ندارد و ضایعاتی که در مراکز درمانی ثبت شده همگی به پزشکی قانونی ارجاع می شود.

وی افزود: در حال حاضر "دادپزشک" هم در مراکز درمانی مستقر است و در همان لحظات اولیه مراجعه مصدومان به این مراکز بررسی و معاینه اولیه را انجام می دهد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

خانی گفت: انتظار ما از مصدومان نزاع این است که در وهله اول جهت درمان به مراکز درمانی و سپس به مراکز قضایی مراجعه کنند و در صورت نیاز از طریق این مراکز به پزشکی قانونی ارجاع می شوند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرکت زیرساخت چهار پروژه با 18 میلیارد تومان در کرمانشاه افتتاح کرد