مرزبانان واقعی همان مرزنشینان هستند


مرزبانان واقعی همان مرزنشینان هستند

سنندج- ایرنا- فرمانده مرزبانی کردستان گفت: مرزبانان واقعی همان مرزنشینان هستند که با تلاش و همکاری با مرزبانان امنیت را در نقطه صفر مرزی پایدار کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد عارف سپهری شامگاه یکشنبه در مراسم تحول سال در مرز گله سوره با مرزبانان و جمعی از مرزنشینان بخش نمشیر بانه با اشاره به اینکه امنیت مرزها با تلاش مرزنشینان محقق می شود اظهار داشت: با همراهی مرزنشینانان با مرزبانان و همکاری دستگاه های دولتی کمترین دغدغه امنیتی را در مرزهای کردستان داریم و شاهد امنیت مطلوب و مثال زدنی هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات مردم وضعیت اقتصادی است که از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است و در سال جدید تمام برنامه های نظام در راستای حل این مشکل خواهد بود.

سرهنگ سپهری با اشاره به اینکه بحث فعال شدن بازارچه های مرزی مهمترین خواسته مرزنشینان است، گفت: مطالبه مهم مرزنشینان ساماندهی مرزها و فعال شدن بازارچه های مرزی است که مسوولان استانی با جدیت این موضوع را پیگیری می کنند.

وی افزود: مرزبانان وظیفه دارند از ترددهای غیر مجاز جلوگیری کنند که برای جلوگیری از این ترددهای غیر مجاز نیاز به همراهی و همکاری بیشتر مرزنشنیان داریم.

فرمانده مرزبانی کردستان با بیان اینکه تحقق شعار مرزبان هوشمند یکی از اولویت های مرزبانی است، اظهار داشت: یکی از برنامه های مرزبانی امسال در مرزهای کردستان تقویت زیرساخت ها به لحاظ زیرساختی و هوشمند سازی مرزها با تجهیزات و امکانات بروز است.

سرهنگ محمد عارف سپهری همراه با جمعی از ماموستایان و مرزنشینان بخش نمشیر بانه شامگاه یکشنبه همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ در مرز گله سوره حضور یافت.

شهرستان بانه ۸۴ کیلومتر مرز مشترک در بخش ننور و نمشیر با اقلیم کردستان عراق دارد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خاموشی شبکه برق 210 روستای کردستان مرتفع شد