23 مرکز اقامتی آزادشهر به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند


23 مرکز اقامتی آزادشهر به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آزادشهر گفت: 23 مرکز اقامتی شامل سه هتل، 10 واحد بوم گردی روستایی، چهار خانه مسافر و 6 آموزشگاه در این شهرستان به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارایه می دهند.

طاها عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت پذیرش مسافر در مراکز اقامتی آزادشهر که دارای امکانات مناسب رفاهی هستند، روزانه هزار و ۳۰۰ نفر است.

وی با اشاره به فعال بودن ۱۲ کمیته زیرمجموعه ستاد هماهنگی خدمات سفر در آزادشهر افزود: این شهرستان با دارا بودن جاذبه‌های قابل توجه طبیعی، تاریخی و مذهبی تاپایان تعطیلات نوروزی آماده استقبال و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

عسگری اضافه کرد: وجود پارک‌های جنگلی "آزادشهر، زیتون تپه و شبنم نوده خاندوز" با دارا بودن امکانات تفریحی و پذیرایی و داشتن چشم اندازهای زیبا از بهترین مکان‌های گردشگری در این شهرستان هستند که مسافران و گردشگران می‌توانند ساعات خوشی را همراه خانواده سپری نمایند.

وی ادامه داد: وجود برخی تپه‌های تاریخی، بقعه متبرکه محمد بن زید و زیارتگاه آق امام از جمله امکاکن تاریخی و مذهبی آزادشهر هستند که مسافران و گردشگران می‌توانند از این مکان‌ها نیز استفاده نمایند.

23 مرکز اقامتی آزادشهر به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند زیتون تپه یکی از جاذبه‌های گردشگری آزادشهر

دبیر ستاد سفرهای نوروزی آزادشهر همچنین گفت: باتوجه به واقع شدن این شهرستان در 2 مسیر شاهرود به مشهد و بجنورد به مشهد، هرسال در ایام مختلف سال بالاخص در تعطیلات نوروزی و تابستان تعداد قابل توجهی مسافر و گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی آزادشهر دیدن می‌کنند.

عسگری افزود: روستای فارسیان (ماسوله گلستان) با یخچال‌های طبیعی، بافت سنتی و زیبای روستاها، قلعه‌های باستانی و پل‌های تاریخی، وجود آبشارهای متنوع از جمله مجموعه آبشارهای لاشو، انواع صنایع دستی اقوام ساکن در آزادشهر، تفرجگاه‌های جنگلی سوجاق، وطن و سوسرا، بقعه پیرآباد، کاخ خوش ییلاق، موزه مردم شناسی در پارک شهر و امامزاده ابوالقاسم حمزه بن موسی بن جعفر (ع) روستای کاشیدار از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده