قیمت سکه 11.33 درصد رشد کرد


قیمت سکه 11.33 درصد رشد کرد

ایران اکونومیست- در سال 1400 روند معاملات سکه و طلا با فراز و نشیب‌هایی همراه بود و تقریبا بیشترین نوسان نرخ را تجربه کرد، اما به طور کلی قیمت طلا حدود 13/2 درصد و سکه 11/33 درصد طی یک سال افزایش پیدا کرد.

قیمت سکه 11.33 درصد رشد کرد

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ابتدای سال ۱۴۰۰ با نرخ ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد و روند کاهشی آن تا ماه های بعد نیز ادامه دار بود به طوری که میانگین قیمت در سه ماهه اول سال به ۱۰ میلیون تومان رسید. افزایش قیمت در ۳ ماهه دوم سال برقرار بود و میانگین نرخ سکه برای معاملات ۱۳ میلیون تومان بود.

در ۳ ماهه سوم سال متوسط قیمت به ۱۱ میلیون تومان رسیده بود که البته در روز ۲۳ آدر ۱۴۰۰ سکه در افزایش قیمت رکود زنی کرد و به مبلغ ۱۳ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان به فروش رسید که البته این رقم در سال ۱۴۰۰بیشترین نرخ ثبت شده در معاملات سکه بود.

طی ۳ ماهه پایانی سال ۹۹ تب تند افزایش قیمت فروکش کرد و میانگین نرخ در مرز ۱۱ میلیون تومانی بود و در نهایت با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان به کار خود درسال ۹۹ پایان داد.

شما می‌توانید تغییرات نرخ سکه را در نمودار زیر مشاهده کنید


قیمت سکه 11.33 درصد رشد کرد


بیشترین افزایش قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در چه روزی بود؟

نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار در سال ۱۴۰۰ همسو با قیمت سکه بود به طوری که میانگین نرخ در ۳ ماهه اول ۹۵۰ هزار تومان بود که با افزایش قیمت در ۳ ماهه دوم این رقم به ۹۶۰ هزار تومان رسید، اما در ۳ ماهه سوم نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار دچار جهش قیمت شد و متوسط نرخ آن به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید که البته بیشترین افزایش قیمت در سال ۱۴۰۰ در روز ۲۳ آدر بود که نرخ هر گرم طلا به یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

در سه ماهه پایانی سال شیب افزایش قیمت کاهش یافت و میانگین قیمت آن به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

شما می‌توانید روند تغییرات قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را در تصویر زیر مشاهده کنید

قیمت سکه 11.33 درصد رشد کرد


باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !