امکان بروز برخی نوسانات در تامین ارزاق زائران/ 700 مدرسه برای اسکان مسافران آماده شده است


امکان بروز برخی نوسانات در تامین ارزاق زائران/ 700 مدرسه برای اسکان مسافران آماده شده است

استاندار خراسان رضوی گفت: چند موضوع در رابطه با نیازهای زائرین حائز اهمیت است. یکی از این موضوعات تامین ارزاق زائران بوده که با تراکم جمعیت فعلی امکان بروز برخی نوسانات در آن وجود دارد.

یعقوبعلی نظری صبح چهارشنبه، ۳ خرداد، در نشست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، اظهار کرد: از روزهای پایانی سال گذشته تاکنون بیش از ۲ میلیون زائر به شهر مشهد آمده‌ که حدود ۸۱ درصد از این زائران با خودرو شخصی وارد مشهد شده‌اند. حفظ جان مسافران بسیار ‌اهمیت دارد که در همین راستا کمیته‌های متعدد امنیتی و حفظ جان زائر تشکیل شده است.

استاندار خراسان رضوی در خصوص وضعیت اسکان زائران تصریح کرد: در این راستا بیش از ۷۰۰ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش جهت اسکان تجهیز و آماده‌سازی شده است. همچنین حسینیه‌ها، مساجد و سالن‌های ورزشی آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

نظری بیان کرد: تامین نیازهای مهمانان نوروزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند نظارت مستمر است تا مشکلی برای زائران ایجاد نشده و در حق آنها اجحافی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: نظارت مستمر و برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای زائران باید مورد نظر فرمانداری مشهد، اداره کل صمت و جهاد کشاورزی استان باشد تا کوچکترین مشکلی برای زائران وجود نداشته باشد. باید با تخلفات صورت گرفته توسط بخش‌های مختلف و اصناف برخورد جدی صورت گیرد و از بروز نارضایتی در مردم جلوگیری شود.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای عرضه اضطراری اجناس مورد نیاز توسط شهرداری با پشتیبانی دستگاه‌های متولی انجام شود.

نظری افزود: سه ورودی اصلی از سمت غرب، جنوب و شمال به مشهد داریم که روز گذشته مسیر غرب به صورت زمینی مورد بازدید قرار گرفت و امروز نیز از مسیر جنوب بازدید خواهیم کرد. تمام مسیرها به صورت مرتب و مستمر کنترل می‌شوند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به‌موقع برای هدایت مسافران ضروری است، عنوان کرد: باید از ظرفیت شبکه‌های ملی و رسانه‌های سراسری در این زمینه استفاده شود تا بتوانیم به زائران از مبدا تا مشهد به‌خوبی اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی