جعبه سیاه هواپیمای چینی پیدا شد


جعبه سیاه هواپیمای چینی پیدا شد

تلویزیون دولتی چین نیز اعلام کرده که بقایای هواپیمایی که دیروز در جنوب این کشور سقوط کرد پیدا شده، اما هیچ اثری از 132 سرنشین آن یافت نشده است.

جعبه سیاه هواپیمای مسافربری خطوط هوایی چین شرقی که بعد از ظهر دوشنبه در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ در جنوب چین سقوط کرد، پیدا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی چین شرقی از نوع بوئینگ ۷۳۷ که با ۱۳۳ مسافر از شهر کانمینگ عازم گوانگژو بود؛ روز دوشنبه (اول فروردین) در منطقه گوانگ شی دچار حادثه شد.

مقامات مسئول در نشست خبری شامگاه سه شنبه (دوم فروردین) اعلام کردند هواپیما پیش از پرواز از جهت ملاحظات فنی شرایط لازم را داشته است و خدمه نیز در سلامت بوده اند. همچنین سه خلبان در این پرواز حضور داشته اند که نسبت به روال معمول برای هدایت بوئینگ ۷۳۷ بیشتر است.

تلویزیون دولتی چین نیز اعلام کرده که بقایای هواپیمایی که دیروز در جنوب این کشور سقوط کرد پیدا شده، اما هیچ اثری از ۱۳۲ سرنشین آن یافت نشده است.

امدادگران چینی همچنان در حال جستجو در دامنه‌های جنگلی جنوب این کشور هستند، اما با وجود کشف بقایای این هواپیما، هنوز هیچ یک از سرنشینان هواپیما که تماس با آن‌ها قطع شده بود، پیدا نشده‌اند.

به گفته اداره هوانوردی غیرنظامی چین، این پرواز هنگام سقوط حامل ۱۲۳ مسافر و ۹ خدمه بود.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین پس از سقوط هواپیما بیانیه‌ای صادر کرد و از امدادگران خواست تمام تلاش خود را انجام دهند.

گفته می‌شود آتش ناشی از سقوط این هواپیما آنقدر وسیع بوده که می‌توان آن را در تصاویر ماهواره‌ای ناسا مشاهده کرد.

این هواپیمای مسافربری که از نوع بوئینگ ۷۳۷ بود، با سرعت ۵۲۳ مایل در ساعت، مرکز استان یون‌نان را به سمت گوانگژو ترک می‌کرد که در میانه راه دچار حادثه شد و سقوط کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی