آیت الله علوی گرگانی همیشه از دولت ها مطالبه‌گر حقوق مردم بود


آیت الله علوی گرگانی همیشه از دولت ها مطالبه‌گر حقوق مردم بود

حجت الاسلام عبودی گفت: مرحوم آیت الله علوی گرگانی همیشه از دولت ها مطالبه‌گر حقوق مردم بود و مشکلات مردم، اقتصاد و معیشت آنها را از دولتها مطالبه می‌کرد که این از ویژگی‌های بارز این عالم ربانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله علوی گرگانی از مراجع بزرگ جهان اسلام، اظهار امیدواری کرد که در ایام ماه شعبان که متعلق ائمه اطهار (ع) به ویژه امام عصر ارواحنا له الفداء است، مورد عنایت و شفاعت آن حضرت قرار بگیرد.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیت الله علوی گرگانی از مراجع بزرگ تقلید نخست دلبسته به انقلاب و نظام بود، به این معنا که از ویژگی های بارز این مرد بزرگ پایداری و استقامت در دفاع از نظام، انقلاب و رهبری بود و همیشه در همه میدان ها از نظام، انقلاب و ولایت دفاع می‌کرد و از یاران ناب حضرت امام رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری بود.

وی ویژگی دیگر مرحوم آیت الله علوی گرگانی را ساده زیستی این عالم وارسته دانست و افزود: این عالم ربانی از علما و مراجعی بود که به راحتی در دسترس بود، یعنی آن چه را که از زبان طلاب، روحانیون و مردمی نقل می کنند، یعنی بی تکلف مردم راحت می‌توانستند ایشان را زیارت کنند و متواضعانه و بزرگ منشانه پاسخ مردم و مراجعین را می داد.

حجت الاسلام عبودی ادامه داد: به همین دلیل هم در شمال کشور چون فرزند آن منطقه بود محبوبیت خاصی داشت و مردم آن مناطق بسیار به ایشان علاقه مند بودند.

این مسئول یادآور شد: این مرجع بزرگ تالیفات و مباحث علمی بسیار خوبی داشت و شاید کمتر بر روی این مباحث تبلیغ صورت گرفت و روشنگری شد، اما در زمره بزرگانی بود که در مباحث علمی و درس خارج ید تولایی داشت و مسلط و بسیار عالمانه بودند.

وی با اشاره به اینکه ایشان آگاه به زمانه بود و به همین دلیل در هدایت جامعه و مردم نقش آفرینی می کردند، افزود: آگاه به زمان بودن بسیار مهم است که در عین حالی که مردم را ارشاد و راهنمایی می‌کرد، در دفاع از انقلاب و ولایت در عین حال مدافع مردم نیز بود.

حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله علوی گرگانی همیشه از دولت ها مطالبه‌گر حقوق مردم بود و مشکلات مردم، اقتصاد و معیشت آنها را از دولتها مطالبه می‌کرد که این از ویژگی‌های بارز این عالم ربانی بود.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم که مورد عنایت امام زمان (عج) قرار بگیرد و جای ایشان چراغ دیگری روشن شود، گرچه هر عالمی که از دنیا برود بر اساس روایت «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام .....» چیزی نمی تواند کمبود آن را جبران کند.

وی گفت: این عالم ربانی زحمات زیادی کشید و شاگردانی را تربیت کرد، امیدواریم که این شاگردان بتوانند به خوبی حق این عالم بزرگ را ادا کنند.

پایان پیام/82

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

17 رجب سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع)