امام جمعه دامغان: مردم در جایگاه خود برای تحقق شعار سال مسوول هستند


سمنان-ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: تحقق شعار سال توسط مردم و مسوولان به...
سمنان-ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: تحقق شعار سال توسط مردم و مسوولان به منظور عمل به فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه همگانی است و همه در جایگاه خود، در قبال این شعار مسوولیت دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شعار سال تعیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» افزود: نسبت به شعار سال همه وظایفی داریم و هر فرد و مسئولی باید در جایگاه خود نقش ایفا ‌کند.

وی ادامه داد: مخاطب اصلی شعار سال، مسوولان هستند که باید بستر را فراهم کنند و در کنار عمل به شعار امسال، همچنان مانع زدایی و پشتیبانی از تولید را مدنظر داشته باشند.

رستمیان تصریح کرد: مسوولان باید بدانند شعار سال گذشته، امسال نیز باید عملیاتی شود و پشتیبانی و مانع زدایی ها در سه جهت تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در طول سه دهه‌ اخیر که مقام معظم رهبری فرهنگ نام‌گذاری سال‌ها را به‌عنوان یک رویکرد جریان‌ساز ایجاد کردند، آثار و برکات خوبی را برای کشور به ارمغان آورده است.

رستمیان اظهار داشت: اشتغال مسئله مهمی است که در دهه ٩٠ نیز توسط مقام معظم رهبری بیشتر به آن اشاره شد و در طول ۶ سال اخیر نیز به مسئله تولید تأکید فراوان شد.

وی بیان کرد: دانش بنیان شدن تولید باعث بهره‌وری بیشتر و کاهش هزینه‌ها می‌شود و از طرف دیگر اشتغال مهم است و اگر تولید را تقویت کنیم اشتغال رشد می‌کند و بیکاری در جامعه کاهش می‌یابد.

رستمیان به نقش مردم در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: نباید شعار سال فقط در سربرگ نامه نگاری ها و بنرها دیده شود بلکه باید شعار تبدیل به عمل شود و زمانی که به این شعار عمل شود، نتیجه آن قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: دانشگاه ها و دانشجویان به منظور تحقق شعار سال، برقراری ارتباط با کارخانجات و تولیدکنندگان را دنبال و از دانش در جهت تقویت تولید و کار استفاده کنند.

امام جمعه دامغان خاطرنشان کرد: با توجه به پشتکار دولت آیت الله رییسی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، انتظار داریم تا با اقدامات دولت سیزدهم شاهد تحقق صددرصدی شعار سال باشیم.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته