سه شهر خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی/ مشهد در وضعیت زرد قرار دارد


سه شهر خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی/ مشهد در وضعیت زرد قرار دارد

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سه شهر کاشمر، کوهسرخ و نیشابور در استان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و مشهد در وضعیت زرد است.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر محمد پهلوان افزود: سایر شهرهای استان از جمله بردسکن، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خلیل آباد، خواف، خوشاب، درگز، رشتخوار، زاوه، سبزوار، سرخس، صالح آباد، فریمان، قوچان، کلات، گناباد، مشهد، مه ولات در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهر استان در شرایط قرمز و آبی قرار ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۲۳۵ نفر است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین طی یک روز گذشته ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۱۰۲ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

پهلوان تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی را ۹۰ بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را ۶۷ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بیش از یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشتر بیماران بدحال، افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.

وی ادامه داد: طی یک روز گذشته ۶۰۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند و عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا باید به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع