50 درصد مسافران نوروزی در مدارس ابرکوه اقامت کردند


50 درصد مسافران نوروزی در مدارس ابرکوه اقامت کردند

یزد - ایرنا- مدیر آموزش و پرورش ابرکوه با بیان اینکه 2 هزار و 600 نفر مسافر در این شهرستان حضور یافتند، گفت: 50 درصد آنها که اغلب هم فرهنگی هستند از 26 اسفند تا ششم فروردین در مدارس این شهرستان اقامت کردند.

سید محمد رضا نجفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مسافران نوروزی در خانه معلم ، ۱۰ مدرسه و ۶۰ کلاس درس وابسته به آموزش و پرورش سکنی گزیدند.

وی ادامه داد: میانگین مدت اقامت ثبت شده مسافران در شهرستان ابرکوه حدود ۲۴ ساعت است و همه نیروهای ستاد اسکان آموزش وپرورش به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات هستند.

مدیر آموزش و پرورش ابرکوه بابیان اینکه مدارس مهیا شده برای اسکان با کیفیت های لازم و استانداردهای مناسب تجهیز شده است ، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش روزانه در ستاد اسکان مسافران نوروزی این اداره ۲۵۰ نفر است.

وی بابین اینکه در ورودی‌های شهر تابلوهای راهنمایی برای هدایت مسافران به ستاد اسکان آموزش و پرورش نصب شده است، تصریح کرد: علاوه بر ستاد اسکان فرهنگیان ، راهنمایان گردشگری و نیروهای ستادی هلال احمر و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه مسافران و گردشگران نوروزی را راهنمایی می کنند .

50 درصد مسافران نوروزی در مدارس ابرکوه اقامت کردند

نجفی بیان کرد: ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر برای نوروز امسال در قالب کمیته های مختلف تا ۱۵ فروردین‌ ماه سال ۱۴۰۱ به‌ مدت ۲۰ روز فعالیت و به مسافران و گردشگران شهرستان ابرکوه خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش ایرنا،ابرکوه به عنوان یکی از۱۶ شهر نمونه گردشگری ایران ۴۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی دارد و مردادماه ۱۳۹۵ بافت تاریخی این شهر به وسعت ۱۶۲ هکتار در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

تاکنون ۱۴۵ اثر تاریخی و طبیعی این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۲۹ اثر غیرمنقول و ۱۲ اثر ناملموس است .چهار اثر طبیعی موزه های مردم شناسی خانه صولت و عبرت (خانه حسینیان)، مسجد بیرون منزلگاه امام رضا(ع)، خانه آقازاده، خانه‌های قدیمی، دهکده گردشگری تیرجرد، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع، گنبدعالی، سرو ۴۵۰۰ ساله، سرو ۲۲۰۰ ساله و بافت ۱۶۲ هکتاری تاریخی از آثار ثبت شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حضور نفیسه روشن در کنسرت کامران هومن در خارج + عکس پرمعنای خانم بازیگر