تشکیل ستاد توسعه هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه محقق اردبیلی


تشکیل ستاد توسعه هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از تصویب تشکیل ستاد توسعه هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در اولین جلسه هیات رئیسه این دانشگاه در سال 1401 خبر داد.

عزیز حبیبی در اولین جلسه هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1401 ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی پر خیر و برکت، گفت: به ‌منظور اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال‌آفرین»، ستاد توسعه هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل می ‌شود.

وی افزود: این ستاد متشکل از اعضای هیأت ‌رئیسه دانشگاه، رؤسای دانشکده ‌ها، رئیس و معاونین مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه، رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه، مدیر امور پژوهشی دانشگاه، شتاب‌دهنده ‌های استان اردبیل، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل و چهار نفر از فناوران زبده و مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه می‌ باشد که تعیین‌کننده خط‌مشی ارکان مختلف دانشگاه در توسعه اقتصاد دانش بنیان خواهند بود.

حبیبی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی همانند سنوات گذشته، حمایت قاطع از اکوسیستم نوآوری، فناوری و کارآفرینی را وظیفه خود می ‌داند و در این ‌راستا از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود بهره خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: زیرساخت ‌های لازم برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در این دانشگاه فراهم است که وجود اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان، آزمایشگاه ‌های مرکزی و تخصصی دانشگاه با تجهیزات پیشرفته و به ‌روز، بسترهای فناوری اطلاعات، فضاهای کارگاهی و تخصیص دو باب ساختمان با زیربنای حدود چهار هزار و 100 مترمربع به مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه از جمله­ این زیرساخت‌ها محسوب می ‌شوند.

وی افزود: هم ‌اکنون حدود ۱۳۰ واحد فناور در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه فعال هستند که برای توسعه فناوری و راه‌اندازی کسب ‌و کار از خدمات مشاوره ‌ای و حمایت ‌های مالی این مرکز بهره می‌ برند.

حبیبی با اشاره به لزوم افزایش کمّی و کیفی تولید مبتنی بر علم و پژوهش، آمادگی دانشگاه را برای همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی استان با اجرای پژوهش ­ها و پایان ­نامه ­های کاربردی و مورد نیاز آنها، اجرای فرصت ­های مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت، راه­ اندازی بخش تحقیق و توسعه(R D) صنایع، تأمین نیروی ماهر مورد نیاز واحدهای صنعتی و ارائه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع اعلام کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد دانش بنیان و تولید اشتغال­ آفرین، دیگر یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است و رسیدن به این هدف، اراده­ ای جمعی می ‌طلبد.

حبیبی اظهارامیدواری کرد: با عنایت خداوند منّان و تحت فرامین مقام معظم رهبری و حمایت ‌ها و راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بتوانیم به‌ عنوان یک مرکز دانشگاهی تأثیرگذار، گام مهمی در رشد شرکت ‌های دانش بنیان و افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی برداریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا