دو شناور لندینگ کرافت در بندر پهل با یکدیگر برخورد کردند


دو شناور لندینگ کرافت در بندر پهل با یکدیگر برخورد کردند

قشم - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم از برخورد دو شناور لندینگ کرافت در بندر پهل با یکدیگر خبر داد و گفت: در این تصادم شناورها خسارت جزیی دیدند و هیچ یک از مسافران و گردشگران نوروزی دچار آسیب نشده است.

علی گل امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از عوامل موثر و مطلوب در کاهش مدت انتظار در جابجایی خودروها و تردد مسافرین در بنادر لافت و پهل، افزایش حضور شناورهای لندینگ کرافت بوده به طوری که هم اینک این حضور به ۳۳ فروند افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این میان پهلوگیری همزمان ۱۳ فروند شناور در بندر لافت برای جابجایی و تخلیه و بارگیری خودروها از موارد مطلوب و قابل توجهی است که می توان به آن اشاره داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: با توجه به این نکته می توان به افزایش سفرهای دریایی و تردد همزمان شناورها، پهلوگیری و جداسازی شناورها از اسکله ها اشاره کرد که این موضوع با توجه به ترافیک مناسب و مطلوب شناورها بعضا موجب خطا انسانی در کنترل شناورها و نیز مدیریت کنترل دریایی می شود که برخورد این دو فروند شناور نیز در این مقوله قابل تعریف است.

گل امینی اضافه کرد: قابل توجه اینکه همانطوریکه قبلا اعلام شد؛ بر اساس دستورالعمل، مدیریت دریایی به عهده سازمان محترم بنادر و دریانوردی بوده که البته لازم است از تلاش های همکاران خود در این سازمان نیز تشکر و قدردانی داشته باشم.

وی اعلام کرد: در این تصادم شناورها خسارت جزیی دیدند و هیچ یک از مسافران و گردشگران نوروزی دچار آسیب نشده است، ذکر این موضوع نیز قابل توجه است که تمامی مسافران و گردشگران و خودروها از زمان ورود به بنادر مشمول بیمه های خسارت و مسوولیت و حوادث قرار می گیرند که این مهم در صورت بروز حادثه موجب جبران سریع خسارت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با انجام تعمیرات و اجازه اداره بنادر و دریانوردی قشم این شناورها دوباره مشغول به فعالیت هستند.

لندینگ کرافت (landing craft) یک شناور دریایی است که وظیفه آن جابجایی و پیاده کردن نیروهای پیاده‌ نظام و خودروها در سواحل است.

این شناورها در ابعاد مختلف و طراحی‌های مختلف برای فراهم کردن نیازهای لجستیکی متفاوت ساخته می‌شوند.

اغلب این شناورها دارای دری در جلوی شناور هستند که با باز شدن، تبدیل به یک سطح شیبدار شده و عمل بارگیری و تخلیه از طریق آن انجام می‌شود.

اسکله بندرپهل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین تردد شهروندان دو شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیر دریایی بندرهای پهل بندرخمیر و لافت جزیره قشم تنها مسیری است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت وآمد می‌کنند.

شهرستان خمیر بواسطه فاصله نزدیک با قشم پل ارتباط دریایی حمل ونقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت ازبندرپل به لافت است.

اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و ۳ کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد درواقع کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش