80 درصد مدارس کیش آماده بازگشایی است


80 درصد مدارس کیش آماده بازگشایی است

کیش - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: 80 درصد مدارس دولتی و خصوصی این جزیره آمادگی لازم برای بازگشایی در 14 فروردین را دارند.

پرویز حیدری را روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق اعلام مدیران مدارس تمام کلاس های مدارس غیر دولتی آمادگی میزبانی از دانش آموزان را دارد اما برخی از کلاس های مدارس دولتی تنها در بخش سیستم تهویه و سرمایش مشکل دارند.

وی اضافه کرد: این نیازها احصا و به سازمان منطقه آزاد کیش جهت بهسازی سیستم سرمایشی اعلام شده و انتظار می رود در چند روز آینده ۲۰ درصد مدارس باقی مانده نیز جهت پذیرایی از دانش آموزان آماده شود.

رییس اداره آموزش و پروش کیش یادآور شد: در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نیز تمام موارد طبق تاکیدات شورای سلامت کیش و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام خواهد پذیرفت.

وی افزود: بازگشایی مدارس در ۲ ماه آتی علاوه بر اینکه موجب تقویت تاثیرات آموزشی در بین دانش اموزان می شود بلکه موجب لمس مشکلات و چالش های اموزشی این جزیره از طرف مسوولان جزیره، استان و کشور خواهد بود.

حیدری راد اضافه کرد: معتقدم رشد آموزش و پرورش کیش همسو با سایر بخش های آن نبوده و در حوزه های نیروی انسانی، رفع مشکلات فضای فیزیکی مدارس، مسکن فرهنگیان و تعیین تکلیف نحوه مدیریت آن باید تصمیماتی اساسی گرفته شود.

وی گفت: براساس برنامه ریزی جلساتی با معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خواهیم داشت تا بتوانیم مشکلات کمبود معلمان در جزیره کیش را برطرف کنیم.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است؛ در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!