هوشمندسازی باید بستر اصلی و زیرساخت پروژه‌های شهری تبریز باشد


هوشمندسازی باید بستر اصلی و زیرساخت پروژه‌های شهری تبریز باشد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، هوشمندسازی را بستر اصلی و زیرساخت پروژه‌های شهری عنوان کرد.

محمدرضا کاظمی در خصوص فراهم کردن زیرساخت‌های شهر هوشمند و رفع چالش‌های موجود در این مسیر، بر لزوم فراگیری نگاه هوشمندسازی در تمامی پروژه‌های شهری تاکید کرد.

وی افزود: نیازمند آن هستیم که توجه ویژه به فناوری و هوشمندسازی به یک اصل زیرساختی در پروژه‌های شهری تبدیل شده و روح کلی این نگاه نوین در تمامی سطوح مدیریت شهری حاکم شود.

وی ضمن اشاره به عملکرد ساختاری سازمان فناوری در چند سال اخیر بیان کرد: تبدیل شدن این سازمان از یک نهاد خدمات‌دهنده صرف در سطح پشتیبانی به سازمانی پیشرو در حوزه فناوری و مدیریت هوشمندسازی در سطح کلانشهر تبریز علاوه بر تخصص و ارائه ایده‌های نوین در این مسیر مستلزم نگاه و همراهی مسئولین مجموعه مدیریت شهری است.

کاظمی با اشاره به برخی تصورات نادرست از سازمان فناوری تاکید کرد: سازمان فناوری شهرداری باید به مرور از حوزه‌های خدماتی فاصله گرفته و مسیر هوشمندسازی شهر و فرآیندهای درون سازمانی را در سطحی کلان‌تر دنبال کند.

وی، هوشمندسازی شهرها را ضرورتی انکارناپذیر عنوان کرده و افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری و یک اقتصاد توسعه‌محور و در نهایت بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان، راهی جز استفاده از فناوری‌های نوین بخصوص فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری کلان در این حوزه وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان فناوری شهرداری تبریز، نوآوری را یکی از محورهای اصلی رسیدن به شهر هوشمند عنوان و به تقویت آن در شهرداری تبریز تاکید کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسیر رسیدن به شهر هوشمند باید از دو منظر مورد توجه قرار بگیرد؛ یک بعد این است که برای تقویت زیرساخت‌ها چه مواردی لازم است و بعد دیگرش هم شهروندان است، اینکه مردم چه می‌خواهند و چه انتظاراتی دارند و چقدر این انتظارات برآورده شده است و باید به هر دو بعد توجه شود.

کاظمی یادآور شد: ماموریت سازمان فناوری، به‌کارگیری قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها در جهت توانمندسازی شهرداری تبریز، نوآوری و جلب رضایت شهروندان و تحقق تعالی سازمانی شهرداری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در پایان تاکید کرد: ایجاد شهر هوشمند تنها کار شهرداری و یک سازمان نیست بلکه پیشنهادها و انتقادات شهروندان برای محقق شدنش ضروری است. در همین راستا از شهروندان و صاحب نظران این حوزه تقاضا داریم با مراجعه به سایت http://fava.tabriz.ir و بررسی پروژه‌ها و فعالیت‌های شهرداری تبریز، ایده‌ها و نظرات خود را به ایمیل fava@tabriz.ir بنام سازمان فناوری شهرداری تبریز ارسال کنند و شهرداری را در ارائه خدمات هر چه بهتر در این زمینه یاری کنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سیل به 217 خانه روستایی در مراغه خسارت زد