پلمب چهار واحد متخلف بهداشتی در جنوب غرب خوزستان


پلمب چهار واحد متخلف بهداشتی در جنوب غرب خوزستان

آبادان - ایرنا - مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پلمب شدن چهار واحد متخلف بهداشتی در جنوب غرب خوزستان در طرح تشدید سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان جعفر ربیحاوی روز چهارشنبه بیان کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد و فعالیت‌ کارشناسان بهداشت محیط در این مدت تشدید شد.
وی افزود: طرح سلامت نوروزی با همکاری مرکز EOC دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشت و مراکز بهداشت مستقر در شهرستان‌های تابعه و ادارات همکار از جمله فرمانداری، دادستانی، تعزیرات، اماکن ، صمت، و اتاق اصناف در حال اجراست و در مدت زمان اجرای این طرح علاوه بر تشدید فعالیت‌ کنترلی و نظارتی، بازرسی‌ مشترکی نیز با حضور نمایندگان ادارات مذکور در ساعات اداری و غیراداری در حال انجام است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: به صورت میانگین روزانه ۳۲ کارشناس در قالب ۱۸ تیم تمامی اماکن اقامتی، اغذیه ‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی را بازرسی کرده و بر روند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت دارند.

ربیحاوی بیان کرد: از ۲۵ اسفند گذشته تا هشت فروردین جاری، پنج هزار و ۶۷۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و یکهزار و ۸۴۱ بازرسی از امکان عمومی و در مجموع هفت هزار و ۵۹۶ بازرسی از مراکز و اماکن عمومی حساس در منطقه صورت گرفته است.
وی گفت: کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت در قالب گشت‌ مشترک با سایر ادارات نیز از یکهزار و ۸۷۶ صنف بازدید کردند که در پی آن ۳۶۵ اخطاریه صادر و اصناف متخلف به تعزیرات و مقامات قضایی معرفی شدند و چهار مکان متخلف پلمب و بیش از یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌ مصرف انسانی معدوم شد.
مدیر گروه سلامت محیط محیط وکار دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: در راستای سنجش کیفیت و سلامت آب آشامیدنی در سامانه‌های آبرسانی زیر پوشش در ایام یاد شده ۶ هزار و ۴۵۹ مورد کلرسنجی و ۱۳۹مورد نمونه‌برداری میکروبی صورت گرفت.
وی با اشاره به حضور گسترده‌ کاروان‌های راهیان نور در منطقه پس از ۲ سال وقفه و استقبال قابل توجه زایران از برنامه‌های موجود از استقرار ماموران بهداشتی در محل یادمان‌های پر تردد، افزود: پایش‌های دوره‌ای و منظم یادمان‌ها و همچنین محل استقرار کاروان‌ها به منظور ارزیابی شرایط بهداشتی، سامانه‌های آبرسانی، مواد غذایی و آموزش افراد شکل اجرایی به خود گرفت.
ربیحاوی با اشاره به سامانه۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) گفت: در این ایام ۱۶مورد شکایت از صنوف عرضه‌کننده مواد غذایی و اماکن عمومی در این سامانه ثبت شد که کارشناسان ما به همه آنها رسیدگی کردند.
وی گفت: پس از پایان طرح سلامت نوروزی، طرح تشدید نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود که در نتیجه همکاران بهداشت محیط ما در سطح شهرستان‌های تابعه به صورت مستمر و در مجموع ۵۰ روز در حال تشدید نظارت‌ها بر بهداشت عمومی و محیط شهرستان‌ها هستند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران