تمهیدات متولیان بازار چهارمحال و بختیاری در آستانه ماه مبارک رمضان


تمهیدات متولیان بازار چهارمحال و بختیاری در آستانه ماه مبارک رمضان

شهرکرد- ایرنا- ماه مبارک رمضان در پیش است و مسوولان و متولیان بازار در چهارمحال و بختیاری برای استقبال از ماه خدا تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاذ کرده‌اند.

دستگاهها اجرایی و نهادهای مختلف تامین‌کننده و نظارتی در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان درصدد ساماندهی بازار کالاهای پرتقاضای مردم استان چهارمحال و بختیاری هستند.

به گزارش ایرنا، اداره کل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری به عنوان متولی اصلی جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی و حمایت از فضای کسب و کار در برابر التهابات بازار و سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان دستگاه متولی تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی تهمیدات ویژه‌ای برای تامین محصولات مورد نیاز مردم و نظارت بر توزیه آن‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان دیده اند. این دو نهاد با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان پس از پایان تعطیلات نورزی از اسفند با اجرای طرح های مختلف در درصدد ساماندهی بازار کالاها به خصوص کالاهای ضروری بوده اند.

۱۷۹ واحد صنفی متخلف توسط تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ویژه نظارت بر بازار عید ۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در استان در حال انجام است و با بیش از یک هزار بازرسی تاکنون ۱۷۹ واحد صنفی متخلف در استان شناسایی شد.

محمدرضا عمرون افزود: ایام پایانی سال گذشته و ۹ روز ابتدایی امسال، بیش از هزار بازرسی در طرح نظارت بر بازار عید با هدف جلوگیری از احتکار کالای اساسی و حمایت از فضای کسب و کار در برابر التهابات کاذب، انجام شد.

وی افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی در صدد است با استفاده از ظرفیت قانونی برخورد قاطعی با متخلفان انجام دهد و این طرح که از ۱۴ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم می‌یابد و تاکنون به ۲۱۱ واحد تذکر داده شده است و ۴۶۵ واحد نیز بدون تخلف بودند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد:در حوزه‌های "کالا و خدمات" و "بهداشت، دارو و درمان" تاکنون ۱۲۲ پرونده وارد تعزیرات حکومتی استان شد که از این تعداد ۷۴ پرونده مختومه شده است.

عمرون ادامه داد: نظارت بر بازار عید امسال در نقاط متمرکز مانند میادین میوه و تره‌بار، قنادی‌ها، انبارها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای،مراکز عمده خرید و عرضه کالا و خدمات، مراکز فروش کیف و کفش‌و پوشاک، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، قالیشویی‌ها، خُشکشویی‌ها و پارکینگ‌های عمومی در حال انجام است.

وی از مردم خواست تا گزارش‌های خود را در خصوص تخلفات اقتصادی به ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا سامانه ثبت شکایات tazirat۱۳۵.ir اعلام کنند.

توزیع مرغ و گوشت منجمد در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشارزی چهارمحال و بختیاری نیز در این پیوند به ایرنا شهرکرد گفت: توزیع مرغ و گوشت منجمد به منظور تنظیم بازار در سراسر استان از پنجم اسفند آغاز شده است و این روند ادامه دارد.

خالد طاهری افزود: در همه شهرستان‌های استان تعدادی عامل فروش به پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی معرفی شده‌اند که توزیع گوشت و مرغ منجمد را به قیمت تعاونی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: فروشگاه‌های رفاه، اتکا و سایر فروشگاه‌های مصرف کارکنان دولت و عوامل توزیع در سطح شهرها و روستاها گوشت و مرغ منجمد را توزیع می‌کنند.

طاهری افزود: در این طرح ۱۸۰ تن مرغ منجمد و ۶۰ تن گوشت گوساله منجمد برزیلی به منظور تنظیم بازار و تامین گوشت قرمز و مرغ منجمد و همچنین کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ گرم در بازار توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا،در استان چهارمحال و بختیاری ۶ شعبه تعزیرات حکومتی در شهرهای شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل و فارسان و پنج هیات رسیدگی به تخلفات صنفی فعال است.

هم‌اکنون ۲۱۲ واحد مرغداری با ظرفیت چهار میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در استان فعال است و به صورت دوره‌ای فعالیت دارند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

در استان چهارمحال و بختیاری ۶ شعبه تعزیرات حکومتی در شهرهای شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل و فارسان و پنج هیات رسیدگی به تخلفات صنفی فعال است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن درباره دختر ؛ جملات کوتاه و طولانی در مورد دختر قوی و دختر بودن