بیش از 16 میلیون خودرو از جاده‌های قزوین تردد کرد


بیش از 16 میلیون خودرو از جاده‌های قزوین تردد کرد

قزوین - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: 16 میلیون و 491 هزار و 748 خودرو از 25 اسفندماه تا دهمین روز از سال جدید در جاده‌های استان تردد کرده که نسبت به مدت مشابه قبل 32 درصد افزایش یافته است.

جواد حق لطفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت همچنین ۶۴ هزار و ۲۱۴ مسافر از طریق ناوگان عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه‌ای مسافربری قزوین به اقصی نقاط کشور مسافرت کردند که در مقایسه با مدت مشابه گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.

حق لطفی تصریح کرد: بیشترین ترددها مربوط به آزادراه قزوین - کرج بوده که هم‌اکنون با بار ترافیکی سنگین اما روانی مواجه است.

این مسوول افزود: در حال حاضر ۲ دستگاه اتوبوس کشیک در استان برای خدمات‌رسانی به اتوبوس‌هایی که دچار نقص فنی می‌شوند، پیش بینی شده تا مسافران آنها را به اولین شهر در مسیر برسانند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصاویر نظارتی مرکز هم اکنون هیچ گونه مشکل خاصی در مسیرهای ارتباطی استان قزوین مشاهده نمی‌شود و تردد در تمامی محورها عادی و روان است.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی و ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی