فرماندار دماوند:دستورالعمل ستاد ملی کرونا دربازگشایی مدارس اجرا شود


فرماندار دماوند:دستورالعمل ستاد ملی کرونا دربازگشایی مدارس اجرا شود

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند بر اجرای صحیح دستورالعمل ستاد ملی کرونا در بازگشایی حضوری مدارس و مراکز آموزش عالی شهرستان دماوند تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، رضا طاهرخانی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی بازگشایی مدارس شهرستان که در فرمانداری دماوند با حضور اعضا برگزار شد با اشاره به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، مبنی بر بازگشایی مدارس در روز ۱۴ فروردین ماه سال جاری گفت: با تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاههای شهرستان، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده دانش آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، الزامی است و نظارت جدی تیم های بازرسی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس انجام خواهد شد.

وی افزود: پیشگیری از تجمعات، تذکر شستشوی صحیح و مداوم دستها از سوی معلمان به دانش آموزان و داشتن تهویه مناسب در فضای کلاس ها از موارد قابل توجه در بازگشایی مدارس است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده و دستورالعمل جدید ستاد ملی کرونا ضمن ابلاغ به مدیران آموزش و پرورش هماهنگی های لازم نیز در این خصوص انجام شده است.

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید براینکه آموزش و پرورش را می توان مهمترین عضو پیکره یک جامعه دانست که هرگونه آسیب به آن موجبات ضرر و زیان سایر بخش ها را فراهم می آورد، بیان داشت: وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی آگاه، کارآمد و متعهد برای کشور است.

طاهرخانی تصریح کرد: اعتقاد کارشناسان بر این است که آموزش مجازی دانش آموزان باعث افت تحصیلی و پایین آمدن کیفت آموزش می شود و این امر صدمات جبران ناپذیری را در آینده به جامعه وارد خواهد کرد و برگزاری کلاسها به صورت حضوری در مدارس، توسط ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شده است و مدارس نیز طبق مصوبات ابلاغی از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ بازگشایی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به توجه و نظارت ویژه مدیریت آموزش و پرورش به رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس شهرستان گفت: امیدواریم با عنایت به تمهیدات اتخاذ شده و با تکیه بر دانش و تجارب دوسال اخیر و همکاری همه دستگاههای متولی بتوانیم حضور ایمن دانش آموزان و دانشجویان را در مدارس و مراکز آموزش عالی فراهم نماییم .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیگر نمی‌توانم با شوهر بچه‌ ننه ام زندگی کنم / طلاق می‌گیرم + گفتگو