بیش از 150 هزار مسافر از کیش خارج شدند


بیش از 150 هزار مسافر از کیش خارج شدند

کیش - ایرنا - دبیر ستاد نوروزی جزیره کیش گفت: طی تعطیلات نوروز تا دهم فروردین  150 هزار و 700 گردشگر از این  جزیره خارج شدند.

جواد جمالی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت ارایه خدمات نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده است و این تعداد مسافر تا روز گذشته دهم فروردین از مسیرهای دریایی و هوایی از جزیره خراج شده اند.
وی با بیان اینکه اضافه کرد: تا پایان دهمین روز از فروردین بیش از ۱۸۶ هزار و ۱۱ نفر وارد جزیره شده اند که ۷۵ هزار و ۸۴۰ هزار نفر با استفاده از کشتی و بیش از ۱۱۰ هزار و ۱۷۱ نفر نیز با استفاده از هواپیما به کیش سفر کرده اند.
جمالی با اشاره به اینکه در این مدت ۸۰۳ پرواز رفت و برگشت در فرودگاه بین المللی کیش و یک هزار و ۲۸۳ سفر دریایی با شناورهای باری و مسافری دایر شده است افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۱۱۲خودرو نیز با استفاده از کشتی به جزیره وارد و ۱۱ هزار و ۸۴۰ خودرو نیز از آن خارج شده اند.
این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.
پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟