استاندار فارس: فرهنگ شهادت با ابزار هنر معرفی شود


استاندار فارس: فرهنگ شهادت با ابزار هنر معرفی شود

شیراز-ایرنا- استاندار فارس با اشاره به اهمیت پاسداشت مقام والای شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت با استفاده از ابزار هنر گفت‌: فیلم «موقعیت مهدی»، ترجمان هنری اندیشه های مقام معظم رهبری در باب اهمیت هنر است.

بنا بر گزارش دریافتی روز جمعه روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس به همراه جمعی از معاونین و مدیران استان با حضور در سینما سعدی شیراز به تماشای فیلم موقعیت مهدی نشست.

استاندار فارس: فرهنگ شهادت با ابزار هنر معرفی شود

استاندار فارس اظهار داشت: یکی از نمونه‌های بارز تاکیدات موکد و مکرر مقام معظم رهبری پیرامون تاثیر هنر در پیشبرد مسایل کشور همین فیلم موقعیت مهدی است.
وی با اشاره به ویژگی های تاریخی عصر انقلاب اسلامی گفت: اهمیت این کار زمانی بیشتر می شود که بدانیم بخشی از مخاطبان این اثر به صورت ویژه نسل جوان و نوجوان ما هستند که دفاع مقدس را از نزدیک ندیده اند.
ایمانیه افزود: این نکته که نسل جوان و نوجوان ما که دفاع مقدس را از نزدیک ندیده اند. پای این صحنه ها که انسانی حاضر می شود تاآخرین قطره خونش را برای دین و اعتقاداتش کنار بگذارد می نشینند فی نفسه ارزشمند است.
استاندار فارس تصریح کرد: آنکه زندگی اش را به خوشگذرانی می گذراند و فقط ادعا می کند که دوستدار کشورش است کجا و اینجور موقعیت هایی که برای انسان ها پیش می آید و خودشان را فدای کشور، دین و اعتقاداتشان می کنند کجا؟!
وی با اشاره به مکتب حضرت سیدالشهداء امام حسین (ع) گفت: به عبارت دیگر موقعیت مهدی یادآور این شعار از اندیشه امام سوم (ع) است که حیات واقعی این است که انسان عقیده ای داشته باشد و تا پای جانش پای آن عقیده جهاد کند.

استاندار فارس: فرهنگ شهادت با ابزار هنر معرفی شود


بنا بر این گزارش، استاندار فارس علاوه بر تماشای فیلم موقعیت مهدی، از فضاهای موجود سینما سعدی و طرح حوزه هنری فارس برای ارتقای این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی موقعیت مهدی به کارگردانی و بازی سیدهادی حجازی فر برای تبیین بخشی از زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری تولید شده و نسخه سینمایی آن، در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ اکران شده است.

شهیدان حمید و مهدی باکری، از فرماندهان دوران دفاع مقدس بودند که در راه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به فیض شهادت نائل شدند .


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هیچگونه مجوزی برای شکار و صید در فارس صادر نشده است