امام جمعه یاسوج: 12 فروردین ماه انتخابی خردمندانه توسط مردم غیور ایران رقم خورد


یاسوج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج...
یاسوج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی بوده و انتخابی خردمندانه توسط مردم غیور ایران رقم خورد و بهترین حاکمیت و مدیریت در جهان از جهت عقل و خرد جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: جمهوری بدان معناست که همه مردم در میدان باشند سرنوشت آنها دست خودشان و اراده آنها در تمام سطوح مدیریتی از خرد تا کلان اثر گذار باشد و مردم خواهان تحقق ارزش های دینی و الهی باشند.

وی افزود: در راس انقلاب شخصیتی معنوی، حکیم و وارسته ای وجود دارد که طبق هوای نفس اقدام نمی کند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: یکی از دلایل قاطع که این نظام مردمی بوده این است که خود مردم در برابر توطئه ها و دسیسه ها مقاومت کردند و این مردم در برابر ابرقدرت ها و توطئه ها و جنگ ها و تحریم ها ایستادگی نموده اند و با حضور مردم، این انقلاب در حال تصرف سنگرها و پیشرفت های جدید است.

آیت الله حسینی ادامه داد: اسرائیل در برابر گروهی کوچک در یمن شکست خورده است و امروز اسرائیل درصدد جلب متحدان برای ضربه به ایران است اما از درون مورد ضربه، حمله و شکست می شود.

وی تاکید کرد: رژیم های مستبد، ابرقدرت ها و جنایتکاران مخالف کشور ما هستند که این موضوع یکی از نشانه های حقانیت ما است و ملت ما راه و اندیشه های انقلاب را می خواهند و در جهت حمایت آن حضور دارند و تلاش می کنند.

امام جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای خداوند متعال، گفت: روزه یکی از پایه های اسلام است یعنی یکی از پایه های عباد، عبودیت، تقرب به ذات مقدس روزه است.

وی عنوان کرد: اسلام بر پنج موضوع استوار است که روزه یکی از آن هاست و روزه پایه اخلاص و تقرب انسان به خداوند متعال است.

آیت الله حسینی ادامه داد: روزه یکی از واجبات دین خدا است و آثار و برکات فراوانی برای بشر دارد و سبب تلطیف روح انسان، ایجاد اراده قوی، و ایستادگی در برابر خواهش های نفس می شود.

آیت الله حسینی تاکید کرد: روزه درس مساوات و برابری می دهد و یکی از هدف های آن درک ثروتمندان از وضعیت فقرا است از طرفی روزه دارای آثار بهداشتی و درمانی است.

وی افزود: دستگاه گوارش نیاز به استراحت دارد و تغذیه مداوم و بدون ملاحظه سبب بیماری آن می شود که روزه داری نحوه خوراک را تعدیل و سبب درمان می شود.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: ماه رمضان بهار قرآن است و باید تلاوت قرآن را در این ماه در شهر، روستا، مساجد و زندگی رونق داد سبب آثار مثبت معنوی و مادی بر بدن و محیط زندگی انسان می شود.

آیت الله حسینی تصریح کرد: در ماه رمضان باید ثانیه ها، ساعت و اوقات را مورد دقت قرار داد زیرا نفس های انسان روزه دار عبادت است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به شعار سال یعنی سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: در چند سال گذشته رهبر انقلاب شعار ها را به نام تولید و اقتصاد و اشتغال قرار می دهند و مشخص می شود این شعارها برای کشور مهم است.

وی ابراز داشت: ظرفیت های مهم، خوب و خدادادی، ظرفیت های انسانی، آب، خاک، کوه، معادن، نفت و گاز در کشور وجود دارد و علاوه بر شکرگزار بودن برای آنها باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

آیت الله حسینی ادامه داد: پیشرفت ها و توسعه های خوبی به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته است اما تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: نعمت ها و ظرفیت ها در استان بالا اما بهره برداری ها کافی نیست.

وی بیان کرد: باید بخش خصوصی و مشاغل آزاد فعال شود و موانع را برای سرمایه گذاران برطرف کند و هفت خوان های ایجاد شده را رفع کنند.

آیت الله حسینی ابراز داشت: از ظرفیت جوانان خوشفکر باید استفاده کزد و از آن ها در جهت رونق و توسعه استان حمایت شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته