بهترین حاکمیت و مدیریت در جهان از جهت عقل و خرد جمهوری اسلامی است


بهترین حاکمیت و مدیریت در جهان از جهت عقل و خرد جمهوری اسلامی است

آیت الله حسینی ضمن تبریک 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: بهترین حاکمیت و مدیریت در جهان از جهت عقل و خرد جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱۲ فروردین‌ماه) در خطبه های نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهار کرد: روزه یکی از پایه های اسلام است، یعنی یکی از پایه های عبادت، عبودیت، تقرب به ذات مقدس روزه است و اسلام بر پنج موضوع استوار است که روزه یکی از اصول آن است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج روزه را پایه اخلاص و تقرب انسان به خداوند متعال دانست و گفت: مسئله روزه به اندازه ای مهم است که در زمان ادیان و پیامبران الهی در زمان حضرت عیسی(ع)، موسی(ع)، ابراهیم(ع) روزه بر انسان واجب بوده است.

وی با اشاره به اینکه نحوه کامل روزه در زمان پیامبر اسلام(ص) بوده، افزود: روزه آثار و برکات فراوانی برای بشر دارد و باعث تلطیف روح انسان، ایجاد اراده قوی و ایستادگی در برابر خواهش های نفس می شود.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه روزه داری سپری در برابر آتش جهنم است، ادامه داد: روزه درس مساوات و برابری می دهد و یکی از هدف های آن درک ثروتمندان از وضعیت فقرا است، از طرفی روزه دارای آثار بهداشتی و درمانی است و مشکلاتی که باعث بیماری انسانی می شود روزه داری این مشکلات را درمان می کند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه گوارش نیاز به استراحت دارد و تغذیه مداوم و بدون ملاحظه باعث بیماری آن می شود که روزه داری نحوه خوراک را تعدیل و سبب درمان می شود.

وی با بیان اینکه همه کتاب های آسمانی مانند تورات، زبور، انجیل و قرآن در ماه رمضان نازل شده اند، یادآور شد: ماه رمضان بهار قرآن است و باید تلاوت قرآن را در این ماه در شهر، روستا، مساجد و زندگی رونق داد، زیرا باعث آثار مثبت معنو‌ی و مادی بر بدن و محیط زندگی انسان می شود.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه خانه ای که در آن قرآن تلاوت می شود فرشتگان رفت و آمد می کنند اما خانه ای که حلال و حرام ندارد و اهل نماز، روزه و اعتقاد به آن نیستند شیاطین حضور پیدا می کنند، گفت: در ماه رمضان باید ثانیه ها، ساعت و اوقات را مورد دقت قرار داد، زیرا نفس های انسان روزه دار عبادت است.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج به شعار سال، یعنی سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته رهبر انقلاب شعارها را تولید، اقتصاد و اشتغال قرار می دهند و مشخص می شود این شعارها برای کشور مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های مهم، خوب و خدادادی، ظرفیت های انسانی، آب، خاک، کوه، معادن، نفت و گاز در کشور وجود دارد و علاوه بر شکرگذار بودن برای وجود آنها، باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه پیشرفت ها و توسعه های خوبی به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته اما تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، اظهار کرد: نعمت ها و ظرفیت ها در استان بالا اما بهره برداری ها کافی نیست، در گذشته انقلاب مردم استان با مواهب طبیعی زندگی می گذراندند و آب، برق و گازی وجود نداشت و مردم خود امورات را اداره می کردند، بنابراین می شود بدون تکیه به دولت ها فعال بود.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات این است که باید به دولت ها تکیه داشت، اما ظرفیت ها محدود بوده و باید بخش خصوصی و مشاغل آزاد فعال شوند و موانع را برای سرمایه گذاران و هفت خوان های ایجاد شده را برطرف کنند.

وی به ظرفیت جوانان خوشفکر از طریق حمایت از آنها برای حرکت در جهت رونق استان با استفاده از آموزش ها و ظرفیت هایی مانند کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی است، انتخابی خردمندانه که توسط مردم غیور ایران رقم خورد و بهترین حاکمیت و مدیریت در جهان از جهت عقل و خرد جمهوری اسلامی است.

آیت الله حسینی تاکید کرد: جمهوری، یعنی همه مردم در میدان باشند، سرنوشت آنها دست خودشان باشند و اراده آنها در تمام سطوح مدیریتی از خرد تا کلان اثرگذار و مردم خواهان تحقق ارزش های دینی و الهی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: در راس انقلاب شخصیتی معنوی، حکیم و وارسته ای که طبق هوای نفس عمل نمی کند و طبق مکتب عصمت و طهارت عمل کند،وجود دارد .

وی گفت: یکی از دلایل قاطع که این نظام مردمی بوده این است که خود مردم در برابر توطئه ها و دسیسه ها مقاومت کردند و این مردم در برابر ابرقدرت ها، توطئه ها، جنگ ها و تحریم ها مقاومت و ایستادگی کردند و با حضور این مردم انقلاب اسلامی در حال تصرف سنگرها و پیشرفت های جدید است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه اسرائیل در برابر گروهی کوچک در یمن شکست خورده است، گفت: امروز اسرائیل درصدد جلب متحدان برای ضربه به ایران است، اما از درون مورد ضربه، حمله و شکست قرار می گیرد.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: امروز که رژیم صهیونیستی به مردم فقیر و پابرهنه یمن حمله می کند، اما در جواب وقتی آرامکو مورد اصابت موشک های یمنی قرار گرفت عربستان آتش بس اعلام می کند؛ بنابراین اگر مردم پشتیبان نظام نبودند پیشرفت ها، اقتدار و عزت شکل نمی گرفت.

وی با بیان اینکه رژیم های مستبد، ابرقدرت ها و جنایتکاران مخالف کشور ما هستند که این موضوع یکی از نشانه های حقانیت ما است، گفت: ملت ما راه و اندیشه های انقلاب را می خواهند و در جهت حمایت آن حضور دارند و تلاش می کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان