نمایندگی خانه عاشیق‌های ایرانی آذربایجان‌غربی در میاندوآب افتتاح شد


نمایندگی خانه عاشیق‌های ایرانی آذربایجان‌غربی در میاندوآب افتتاح شد

مهاباد - ایرنا - نمایندگی «خانه عاشیق‌های ایرانی» آذربایجان‌غربی با حضور مدیرعامل خانه عاشیقلار ایران، جمعی از فعالان این موسیقی آذربایجانی و مسوولان محلی در محل مجتمع فرهنگی و هنری «شهید اکبرنژاد «شهرداری این شهر افتتاح شد.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیرو ثبت تک ساز عاشیقلار آذربایجان غربی به شماره ۱۶۵ و همچنین ثبت موسیقی سنتی این استان به شماره ۳۶۳ در فهرست آثارمیراث ناملموس کشور این خانه در میاندوآب راه‌اندازی شد.

محمود نیک مرام افزود؛ با پیگیری‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی های لازم جهت حفظ و پاسداشت این آثار در سطح شهرستان میاندوآب این مهم صورت گرفت.

وی یادآور شد: همچنین با برنامه‌ریزی انجام گرفته در اسفند ماه سال گذشته برای اجرای برنامه‌های نوروزگاه در سال جدید، شهردار و اعضای شورای شهر میاندواب ۲ باب از اتاق‌های مجتمع فرهنگی شهرداری در محله کوی اکبرنژاد را جهت افتتاح دفتر نمایندگی خانه عاشیقلار ایران اختصاص دادند.

نمایندگی خانه عاشیق‌های ایرانی آذربایجان‌غربی در میاندوآب افتتاح شد

وی ساماندهی فعالیت در موسیقی عاشیقی، احیای فرهنگ فولکلوریک، احیای مکتب عاشیقی آذربایجان غربی و میاندوآب، احیای مکتب هشتری میاندوآب و برگزاری رویدادهای مقامی محلی عاشقی در استان را از اهداف راه‌اندازی این خانه برشمرد.

اجرای موسیقی عاشیقی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این آیین بود.

در موسیقی عاشیقی حرف بزرگان، داستان، خاطرات، تاریخ و رویدادهای سرزمین آذربایجان در قالب سرود به نسل جوان انتقال داده می شود.

در آذربایجان به ویژه شهرستان میاندوآب این هنر از دیرباز از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هم‌اینک ۱۵۰ هنرمند و چندین گروه در عرصه موسیقی عاشیقی، بالابان و تک ساز در این شهرستان فعالیت می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان