علم نافع، برطرف کننده مشکلات جامعه


علم نافع، برطرف کننده مشکلات جامعه

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه علم می تواند نافع و یا غیر نافع باشد، تصریح کرد: علم نافع، برطرف کننده مشکلات جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار نوروزی معاونان، مدیران و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ضمن تبریک حلول سال جدید، از تمامی کارگزاران و دست اندرکاران حوزه حج و زیارت خواست با تلاش مضاعف برای تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری " سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" نامگذاری کرده اند؛ در این مجموعه تلاش کنند.
سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: تولید در مجموعه حج و زیارت ضروری است و این تولید خدمت گزاری به زائراست که باید دانش بنیان و به روز باشد.
وی افزود: فعالیت های این مجموعه به لطف خداوند به روز بوده و هر سال درآن نوآوری را شاهد بوده ایم و امیدواریم که باز مهندسی در برنامه های آن از جمله حوزه عتبات صورت گیرد همچنان که در دوران شیوع کرونا، با هدف بهینه سازی فرآیندها، اقداماتی انجام شد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه علم می تواند نافع و غیر نافع باشد، خاطرنشان کرد: علمی نافع است که نیاز و مشکلات جامعه را برطرف کند و گاهی اوقات مشکلات جامعه با تغییر روش قابل حل است.
وی در ادامه به نکات پیام نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: انتخابات از شیرینی های تاثیرگذار سال 1400 بود که دشمنان ایران اسلامی را ناامیدتر کرد.
وی موفقیت فرزندان این مرزو وبوم در تولید چند نوع واکسن را یادآور شد و افزود: مقاومت مردم به ناامید کردن دشمن منجر و مجبور شد به شکست خفت بار در فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران اعتراف کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این پیام از وضعیت معیشتی مردم و درگذشتگان براثر ویروس منحوس کرونا بعنوان مسایل تلخ سال 1400 یاد کردند، اظهار داشت: مشکلات کشور را اقتصاد و تولید می تواند حل کند لذا این بخش مورد توجه دشمن است و فشار وارد می کند.
وی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری تولید باید دانش بنیان باشد، اظهار داشت: تولید یک عمل است و اگر علم وعمل توامان باشد نتیجه بخش خواهد بود.
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در روایات آمده است عمل بدون علم نتیجه ندارد و عالم بدون عمل هم برای جامعه مفید نخواهد بود، گفت: عالم باید با عمل و عامل هم باید با علم باشد و این دو در کنارهم نتیجه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: ”مَن عَمِلَ عَلى غَیرِ عِلمٍ کانَ ما یُفسِدُ أکثَرَ مِمّا یُصلِحُ- کسى که بدون شناخت عمل کند، خراب کردنش بیشتر از درست کردن اوست" افزود: فردی که بدون علم و دانش تلاش کند و کار و تولیدی را انجام دهد که دانش بنیان نباشد موارد خطای او بیشتر از موارد اصلاحش خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش پایانی سخنان خود به ویژگی های شخصیت مرحوم آیت الله ری شهری و خدمات آن عالم فرزانه اشاره کرد و از وی بعنوان شخصیتی خستگی ناپذیر، آینده نگر، انقلابی، اهل سیر و سلوک و مراعی حق الناس و بیت المال یاد کرد.
بر پایه این گزارش، در ادامه این جلسه آقای سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با توجه به محورهای شعار سال 1401 به برنامه های این سازمان در حوزه های عتبات، حج تمتع و عمره مفرده اشاره کرد.
وی با اشاره به گشوده شدن مسیر زیارت اعتاب مقدسه در ماههای پایانی سال 1400 اظهار داشت: در خصوص حج تمتع خبرها از گشایش حکایت دارد و در سه هفته گذشته مسئولان حج حدود بیست کشوراسلامی با وزیرحج عربستان در این کشور دیدار داشتند و محور گفتگوها در ارتباط با چگونگی تسهیل حضور زائران بوده ولی عدد و رقم و کیفیت مشخص نشده است.
وی با بیان اینکه در این دیدارها مباحث کلی مطرح شده است، افزود: نفس این گفتگوها و دعوت ها حکایت از آن دارد که ان شاءالله امسال حج تمتع برگزارخواهد شد اما تاکنون درصد حضور و سهمیه کشورها مشخص نیست.
وی به دغدغه مردم کشورمان درباره سفر عمره و کمتر از شش میلیون نفر در نوبت اعزام اشاره کرد و گفت: موضوع این سفر توسط نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سازمان حج و زیارت از کانال های مختلف درحال پیگیری است و برابر تدابیر نظام اعمال خواهد شد و ان شاءالله گشایشی هم در این زمینه داشته باشیم.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟