روستاهای املش ( معرفی 127 روستای املش )


در این مطلب به معرفی روستاهای املش پرداخته ایم . 127 روستای املش که سرسبز و زیبا هستند و جاذبه های گردشگری فراوانی برای مسافران و بازدید کنندگان دارند. در ابتدا با شهرستان املش و مردم خونگرم و مهمان نواز آن آشنا خواهیم شد .شهرستان اَملَش از شهرستان‌های شمالی ایران واقع در استان گیلان است. […]

در این مطلب به معرفی روستاهای املش پرداخته ایم . ۱۲۷ روستای املش که سرسبز و زیبا هستند و جاذبه های گردشگری فراوانی برای مسافران و بازدید کنندگان دارند. در ابتدا با شهرستان املش و مردم خونگرم و مهمان نواز آن آشنا خواهیم شد .شهرستان اَملَش از شهرستان‌های شمالی ایران واقع در استان گیلان است. مرکز آن شهر املش است. شهرستان املش با مساحت تقریبی ۳۵۰ کیلومتر مربع در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرستان رشت و در ۱۶ کیلومتری شهرستان رودسر و شهرستان لنگرود قرار دارد.

روستاهای املش ( معرفی 127 روستای املش )

جمعیت آن بالغ بر ۵۰ هزار نفر و شامل دو بخش (مرکزی و رانکوه) و دو شهر (شهر املش و رانکوه) و ۵ دهستان و ۱۴۶ روستا می‌باشد. شهر املش به مساحت ۹/۴ کیلومتر مربع مرکز این شهرستان می‌باشد. قدمت این شهر به دوران سلطنت شاه عباس صفوی بر می‌گردد. در این دوران امرایی به نام‌های ولی سلطان صوفی و بهرام علی صوفی به امر شاه عباس به حکومت رانکوه و دیلمان منصوب و در املش سکنی گزیدند. کشف آثاری از قرون گذشته در این منطقه، حاکی از این است که املش سابقه کهن تاریخی پیش از اسلام را دارد.این شهرستان یکی از دو معدن بزرگ میکای سیاه و دولومیت ایران را در قلب خود جای داده‌است.

تقسیمات کشوری

این شهرستان شامل دو بخش رانکوه و مرکزی و پنج دهستان به نامهای سمام، شبخوسلات، کجید، املش جنوبی و املش شمالی است.
بخش مرکزی شهرستان املش
دهستان املش جنوبی
دهستان املش شمالی
شهر: املش

بخش رانکوه
دهستان سمام
دهستان شبخوس لات
دهستان کجید
شهر: رانکوه

جمعیت

براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت املش برابر با ۴۳۲۲۵ نفر بوده‌است.

روستاهای املش ( معرفی 127 روستای املش )

روستاهای املش

روستای آزاربن سفلی

آزاربن سفلی، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۸ نفر بوده‌است.

روستای آزاربن علیا

آزاربن علیا، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۸ نفر بوده‌است.

روستای آفتابخورتاب

آفتابخورتاب، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای استادکلایه

استادکلایه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۳ نفر بوده‌است.

روستای استخرسر

استخرسر ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌است.

روستای آسک

اسک ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای اسماعیل گوابر

اسماعیل گوابر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۹ نفر بوده‌است.

روستای آسیابسران

اسیابسران، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۱۰ نفر بوده‌است.

روستای اشکرمیدان

اشکرمیدان، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۰ نفر بوده‌است.

روستای اشکیت

اشکیت، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌است.

روستای النکنگه

النکنگه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای امام

امام ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. روستای تاریخی و بسیار خوش آب و هوا. محصول عمده روستا فندق می‌باشد. دمای این روستا به ندرت در ایام گرم تابستان بالای ۳۰درجه سانتیگراد می‌رود. در این روستا چشمه‌های متعدد آب معدنی وجود دارد.این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۷ نفر بوده‌است.

روستاهای املش ( معرفی 127 روستای املش )

روستای باباجان دره

باباجان دره، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲ نفر بوده‌است.

روستای باغ محله نرکه

باغ محله نرکه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۲ نفر بوده‌است.

روستای بالامحله نرکه

بالامحله نرکه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۸ نفر بوده‌است.

روستای بالاهلوسرا

بالاهلوسرا، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۲ نفر بوده‌است.

روستای بزگویه

بزگویه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۱ نفر بوده‌است.

روستای بویه

بویه ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۴ نفر بوده‌است.

روستای بهشت‌آباد

بهشت‌آباد ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۴ نفر بوده‌است.

روستای بیلی لنگه

بیلی لنگه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای پایین محله نرکه

پایین محله نرکه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۳۸۳ نفر بوده‌است.

روستای پایین هلوسرا

پایین هلوسرا، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵۶ نفر بوده‌است.

روستای پرامسرا

پرامسرا، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای پروین لنگه

پردین لنگه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۹ نفر بوده‌است.

روستای پشتدره لنگه

پشتدره لنگه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۵۹ نفر بوده‌است.

روستای پیش بیجار

پیش بیجار، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۹ نفر بوده‌است.

روستای پیلام پستانک

پیلام پستانک، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.

روستاهای املش ( معرفی 127 روستای املش )

روستای پیلجه

پیلجه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۴ نفر بوده‌است.

روستای پیلدره

پیلدره، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۲ نفر بوده‌است.

روستای پیله باغ

پیله باغ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹ نفر بوده‌است.

روستای تابستان نشین

تابستان نشین یک روستا در ایران است که در دهستان املش جنوبی در شهرستان املش استان گیلان واقع شده‌است. تابستان نشین ۲۶۷ نفر جمعیت دارد.

روستای تازه‌آباد چماقستان

تازه آبادچماقستان،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۳ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد نرکه

تازه‌آباد نرکه روستایی در دهستان املش جنوبی بخش مرکزی شهرستان املش استان گیلان واقع شده است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۷۹ نفر (۳۱ خانوار) بوده‌ است.

روستای تماجان

تماجان، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای توشه میان

توشه میان، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌است.

روستای جورکاسر

جورکاسر،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۹ نفر بوده‌است.

روستای جورگوابر

جورگوابر ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۴ نفربوده‌است. سابقه سکونت در این محل به کمتر از یک قرن بازمی‌گردد و آن زمانی که تا سال‌های دهه ۱۳۳۰مسیر عبوری کاروانها و مردمانی بوده که از این مسیر ییلاق قشلاق می‌کردند.

روستای جیرگوابر

جیرگوابر ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. روستای جیر گوابر در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳۸ نفر بوده‌است.

روستای چلارس

چلارس، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. روستای چلارس یکی از معدود روستاهایی است که هنوز هم بافت معماری قدیم درآن یافت می‌شود. در این روستا امام زاده‌ای به نام «آقا سید نصیر» از برادران امام رضا (ع) وجود دارد که مزار این امام زاده با نقاشی‌های قدیمی و تاریخی نقش گرفته و جزو آثار تاریخی می‌باشد. این امام‌زاده در کنار مسجدِ همین محل قرار دارد و مورد احترام مردم این منطقه است.

روستاهای املش ( معرفی 127 روستای املش )

نقاشی‌های درون بقعهٔ آقا سید نصیر.این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۴ نفر بوده‌است.

روستای چماقستان

چماقستان ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. روستای چماقستان در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴۹ نفر بوده‌است.

روستای چهارده

چهارده ، روستایی از توابع بخش شمالی شهرستان املش در استان گیلان است.این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۳۷۴ نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌آباد

حاجی‌آباد ،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۴۵۲ نفر بوده‌است.

روستای حرمسرا

حرمسرا یک روستا در ایران است که در دهستان شبخوس‌لات در شهرستان املش استان گیلان واقع شده‌است.

روستای حسین‌آباد

حسین‌آباد ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۷ نفر بوده‌است.

روستای خرشتم

خرشتم، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. مردم این روستا حدود ۲۰۰ سال پیش بعلت بیماری واگیر وبا از آنطرف رودخانه شلمانرود که در گذشته رودی پرآب بوده به این منطقه سرسبز مهاجرت کردند تا از بیماری طاعون در امان باشند.به همین خاطر لهجه مردم خرشتم به مردم کومله شباهت بسیار دارد و برخلاف آنکه روستای خرشتم از توابع شهر املش می باشد لهجه و گویش آنها با مردم املش متفاوت است.تا زمان حمله روسها به شمال ایران این منطقه نامی نداشت بعد از هجوم سربازان روس به منطقه خرشتم و حیرت آنها از زیبایی و سرسبزی آن نام خارشتم که به روسی به معنی طبیعت سرسبز بوده را برگزیدند که به مرور زمان به واژه خرشتم تبدیل گشته است.
جاذبه های خرشتم:
شالیزارهای برنج،باغ مرکبات،تلمبارهای کرم ابریشم،رودخانه پرآب
این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۴ نفر بوده‌است.

روستاهای املش ( معرفی 127 روستای املش )

روستای خصیل دشت

خصیل دشت، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌است.

روستای خمیرمحله

خمیرمحله ،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای درتموش

درتموش،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای درزیگوابر

درزیگوابر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۹ نفر بوده‌است.

روستای دعوای لات

دعوای لات، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۰ نفر بوده‌است.

روستای دیماجانکش

دیماجانکش، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۴ نفر بوده‌است. شغل اصلی مردم روستا کشاورزی و دامداری است. محصولات کشاورزی روستا: فندق (منبع اصلی درآمد مردم)، گردو، گل گاوزبان، گندم، جو، عدس، لوبیا، سیب زمینی، و… دام‌ها: گاو، گوسفند، بز، اسب، قاطر، خر. طبیعت روستا: قسمت شرقی روستا باغ‌های فندق وجود دارد و در قسمت غربی مزارع گندم و جو. آب کشاورزی روستا از رودخانه تأمین می‌شود. آب شرب روستا از چشمه‌ای در ارتفاعات نفت‌خانی تأمین می‌شود. جادهٔ روستا خاکی است. یک مدرسه و مسجد دارد. درمانگاه ندارد.

روستای رمشایه

رمشایه،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۲ نفر بوده‌است.

روستای رودبارده سر

رودبارده سر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸ نفر بوده‌است.

روستای رودگوابر

رودگوابر،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌است.

روستای روستای هلوسرا

هلوسرا، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. شامل دو بخش بالا هلوسرا و پایین هلوسرا می‌باشد، شغل اصلی مردم در این روستا کشاورزی (که شامل تولید چای، مرکبات، کیوی، گردو و …) و دامداری می‌باشد ولی محصولات دیگری چون عسل طبیعی و صنایع دستی نیز از تولیدات این روستا به‌شمار می‌آید.این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰۱ نفر بوده‌است.

روستای زهون بره

زهون بره، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای سپردان

سپردان ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای سرتربت

سرتربت، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای سرکله

سرکله،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۰ نفر بوده‌است.

روستای سفیداربن

سفیداربن،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۴ نفر بوده‌است. در حال حاضر جمعیت آن حدود ۵۰۰الی ۶۰۰نفر است.

روستای سوخته‌کیش

سوخته‌کیش، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۱ نفر بوده‌است.

روستای سورشفیع لات

سورشفیع لات، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۹ نفر بوده‌است.

روستای سورکوه

سورکوه،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵۲ نفر بوده‌است.

روستای سیاه استخر

سیاه استخر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای سیاه خولک

سیاه خلک، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۰ نفر (۶۰ خانوار) بوده‌است.

روستای سیاه مرزگوابر

سیاه مرزگوابر،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای سیویر

سیویر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۷ نفر بوده‌است.

روستای شبخوس پهلو

شبخوس پهلو، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر بوده‌است.

روستای شبخوس‌سرا

شبخوس سرا، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۸ نفر بوده‌است.

روستای شکرپس

شکرپس، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌است.

روستای شکرکش محله

شکرکش محله، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳ نفر بوده‌است.

روستای شلیشه

شلیشه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۴ نفر بوده‌است.

روستای شندربالنگه

شندربالنگه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۱ نفر بوده‌است.

روستای شوله

شوله ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای شهرسمام

شهرسمام، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴ نفر بوده‌است.

روستای شیء شارستان

شی شارستان، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۱۹ نفر بوده‌است.

روستای شیخ‌آباد

شیخ‌آباد ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴ نفر بوده‌است.

روستای شیرچاک

شیرچاک، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای شیردره

شیردره ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶ نفر بوده‌است.

روستای شیه

شیه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲ نفر بوده‌است.

روستای طارش

طارش، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.

روستای طارمسرا

طارمسرا،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای طهماسگوابر

طهماسگوابر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸ نفر بوده‌است.

روستای عباس گوابر

عباس گوابر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴ نفر بوده‌است.

روستای علی‌آباد

علی‌آباد ،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۸ نفر بوده‌است.

روستای کارخانه رییسیان

للیکسرا، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در مرکز جاده متصل‌کننده شهرستان رانکوه به شهرستان شلمان قرار گرفته‌است. شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامداری می‌باشد. از محصولات این روستا می‌توان به چای و برنج اشاره کرد. نام اصلی این روستا للیک سرا می‌باشد که به دلیل قرار گرفتن کارخانه چایسازی رییسیان در آن، کارخانه رییسیان نیز نامگذاری می‌شود.
این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

جاذبه‌های توریستی
از جاذبه‌های توریستی این روستا می‌توان به آرامگاه زیارتی سید مریم خانم اشاره کرد. درجوار آرامگاه چشمه آب معدنی قرار دارد که مورد استفاده اهالی محل و بسیاری از مسافران می‌باشد.

روستای کاغذی

کاغذی ،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰ نفر بوده‌است.

روستای کاکرود

کاکرود ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. شغل مردم این روستا بیشتر تولید فندق است ولی محصولات دیگری چون گردو، عسل طبیعی سرشار از گیاهان داروئی، گندم و جو ، عدس، لوبیا نیز از تولیدات این روستا می‌باشد، اگرچه در دهه‌های قبل دامداری در این روستا رونق فراوانی داشته، ولی اکنون به علت عدم استقبال فرزندان از مشاغل پدران کم رونق شده به نحوی که می‌توان گفت فقط سه یا چهار خانواده مشغول دامداری در این روستا هستند.
در این روستا سه امامزاده مدفون هستند، یکی سید کمال الدین فزند سید قوام الدین مرعشی مروج تشیع در دارالمرز (گیلان و مازنداران) که در بالای تپه‌ای بنام قراتبه بین روستای کاکرود و روستای امام مدفون است و مورد عنایت اهالی روستای امام و کاکرود و روستاهای اطراف است، یکی سید غیاث الدین ابن عبدالوهاب ابن سید غیاث الدین ابن سید کمالدین ابن سید قوام الدین مرعشی که معلوم نیست مدفن او کجاست و یکی سید جمال الدین که در کتب تاریخ از قول اهالی نوشته‌اند که او از فرزندان امام موسی کاظم است.
این امام زاده در کنار مسجد امام حسین کاکرود مدفون است و هرساله پذیرای زائران فراوانی است و به احترام این امامزاده هرساله در روز عاشورا از روستاهای اطراف هیئت‌های عزا داری به این روستا رو می‌آورند و مراسم علم واکردن (محلی=علم واچینی) در ظهر عاشورا که علمدارن میمنه و میسره و قلب سپاه حسین بن علی کشته می‌شوند، سه قطعه چوبی که به یاد علم‌های این سه فرمانده مزین به پارچه‌های سبز رنگ است در یک مراسم حزن انگیز و نوحه‌های جانسوز باز می‌شوند و بعد اهالی این روستا زوار و مردم حاضر پذیرایی می‌کنند.
این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷ نفر بوده‌است.

روستای کرفستان

کرفستان ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رودسر در استان گیلان واقع شده است .این روستا در شهرستان رودسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۰ نفر بوده‌است.

روستای کرفمحله

کرفمحله، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۴ نفر بوده‌است.

روستای کشکلایه

کشکلایه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۲ نفر بوده‌است.

روستای کلامرود

کلامرود، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر بوده‌است.

روستای کلانسرا

کلانسرا،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۲ نفر بوده‌است.

روستای کهنه گوراب

کهنه گوراب ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۱ نفر بوده‌است.

روستای کهنه گویه بالا

کهنه گویه بالا، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۸ نفر بوده‌است.

روستای کهنه گویه پایین

کهنه گویه پایین، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌است.

روستای گرکرود

گرکرود، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات (و از روستاه‌های شهر رانکوه می‌باشد) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۱۴۴۳ نفر بوده‌است.

روستاهای املش ( معرفی 127 روستای املش )

روستای گرمای سرا

گرمای سرا، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۵ نفر بوده‌است.

روستای گرمایسر

گرمایسر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌است.

روستای گشکور

گشکور، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۱ نفر بوده‌است.

روستای گودی گوابر

گودی گوابر،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای گودین گوابر

گودین گوابر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹ نفر بوده‌است.

روستای گورج

گورجی، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۱ نفر بوده‌است.

روستای گوشتپزان

گوشتپزان، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۴ نفر بوده‌است.

روستای لاتسرا

لاتسرا، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۶ نفر بوده‌است.

روستای لاتک

لاتک ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌است.

روستای لرداسر

لرداسر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستای دارای جاذبه های گردشگری همچون آبگیر ،جنگل های انبوه ،باغ چای و مرکبات و روستایی به شدت توریست پذیر می باشد .این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌است.

روستای لرود

لرود، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴۲ نفر بوده‌است.

روستای لکموج

لکموج،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۳ نفر بوده‌است.

روستای للیم

للیم، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۱ نفر بوده‌است.

روستای لیلیج گوابر

لیلیج گوابر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌است.

روستای مربو

مربو، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. گورستان روستای مربو در شهرستان املش، بخش رانکوه، روستای مربو واقع شده و این اثر در تاریخ ۲ آبان ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۶۷۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. منطقه‌ای از این روستا که چوب آن برای ساخت لوازم چوبی بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است مربوک نام دارد که منطقه‌ای جنگلی می‌باشد.
این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۵ نفر بوده‌است.

روستاهای املش ( معرفی 127 روستای املش )

روستای مشکله

مشکله، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۳ نفر بوده‌است.

روستای مطلاکوه

مطلاکوه، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. محصولات‌ کشاورزی این روستا شامل فندوق، گردو، زعفران، گل گاوزبان، بنفشه و بابونه است.در این روستا دامداری و پرورش زنبور عسل فعال است همچنین این روستا دارای یک قبرستان چند صد ساله است. از نظر با ارزش بودن خاک این منطقه نزدیک به یک دهه است که معادن شن و ماسه در حوالی این روستا به افتتاح رسیده است و فرصت شغلی برای مردم این نواحی فراهم نموده است.

این روستا شامل ۲ سوپر مارکت، ۲ رستوران ، ۲ سوپری گوشت،یک مغازه دام و طیور و همچنین ۲ مشاور املاک میباشد.البته لازم به ذکر است نوع آب و هوا در این روستا و روستاهای حومه در دو فصل اول سال معتدل و سرد میباشد و حتی در فصل تابستان نیز بارش رحمت الهی در این روستا موجب شادی مسافران و اهالی محل میشود.اگر به دنبال خرید زمین و ساختن خانه ویلایی یا ساختمانی در یک منطقه آرام و با آب و هوای تمیز هستید مطلاکوه روستایی خوب از این نظر می باشد.
این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌ است.

روستای ملجادشت

ملجادشت، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۲۵ نفر بوده‌است.

روستای ملکوت (روستا)

ملکوت یک منطقهٔ مسکونی در ایران است که در استان گیلان واقع شده‌است. ملکوت ۳۹۷ نفر جمعیت دارد.

روستای موسی کلایه

موسی کلایه،روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹۴ نفر بوده‌است.

روستاهای املش ( معرفی 127 روستای املش )

روستای میانسرا

میانسرا ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای نارنج بن

نارنج بن ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۰ نفر بوده‌است.

روستای نجم‌آباد

نجم‌آباد ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای ورکوره

ورکوره، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۲ نفر بوده‌است.

روستای هالیدشت

هالیدشت (هلودشت) (به گیلکی: هلیۊدشت یا هلی‌دشت یا هلۊدشت) دهکده‌ای است که در منتهی‌الیه جنوبی دهستان لات لیل و شهرستان املش واقع می‌باشد. فاصله آن با مرکز شهر املش حدود ۳۰ کیلومتر است.اداره کل منابع طبیعی و میراث‌فرهنگی و گردشگری استان گیلان این منطقه را با نام پارک جنگلی هلودشت در محدوده شهرستان املش معرفی کرده‌است. منطقه هالیدشت (املش)، در دولت نهم جزء مناطق نمونه گردشگری شهرستان املش، به تصویب هیئت وزیران رسیده‌است.
با خروج از قسمت غربی شهر املش و عبور از پل این شهر و طی مسیر از سمت روستای لات لیل و بلوردکان و پیمودن مسافتی کمتر از یک ساعت به سمت بالای کوه به دهکده ییلاقی هالیدشت می‌رسید که منطقه‌ای بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد. این دهکده زیبا در ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان املش و انتهای دهستان لات لیل قرار دارد و به نوعی دروازه ورودی به ییلاقات زیبای املش از سمت جنوب غربی این شهرستان می‌باشد.مناطق جنگلی هلودشت املش از جمله مناطق بکر و زیبای استان گیلان است که چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.
در منطقه بالادست دهکده هلودشت (هالی دشت) و در مسیر منتهی به سه راه شلیشه و هم چنین خصیل دشت با مناظر فوق‌العاده زیبایی روبرو خواهید شد در وصف زیبایی این مناطق همین بس که در روزهای آفتابی از بلندای این کوه‌ها می‌توان مناطق جلگه‌ای شرق گیلان و دورنمای چند شهر از جمله لنگرود، رودسر، لاهیجان و حتی آستانه اشرفیه را مشاهده کرد! به دوستداران طبیعت در اقصی نقاط کشور پیشنهاد می‌شود که حتماً سری به این مناطق بزنند و لذت ببرند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است و دارای یک رستوران و چند خانه ویلایی می‌باشد، البته ساخت واحدهای اقامتی نیز رو به گسترش می‌باشد.

روستاهای املش ( معرفی 127 روستای املش )

روستای هردواب

هردواب، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۳ نفر بوده‌است.

روستای هلوچاک

هلوچاک، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای یاعلی گوابر

یاعلی گوابر، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان املش جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر بوده‌است.

روستای یوسف‌آباد (رانکوه)

یوسف‌آباد ، روستایی از روستاهای املش از توابع بخش رانکوه که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شبخوس‌لات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۵ نفر بوده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد