ارائه خدمات بشردوستانه جوانان هلال احمر به بیش از 16 هزار مسافر در زنجان


زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای جوانان...
زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای جوانان هلال احمر این استان از 25 اسفند سال گذشته تا روز 13 فروردین جاری برای 16 هزارو 149 مسافر نوروزی خدمات بشردوستانه ارائه دادند.

دکتر سید قاسم موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی با شعارهای "جوانان هلال احمر سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی"، "عیدی برای همه" و "سفرمسئولانه در قرن جدید – قرن امید" از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا پایان ۱۳ فروردین داشت.
وی تاکید کرد: طی ۱۸ روز گذشته با فعالیت ۴۱۷ روز از اعضای جوانان دختر و پسر هفت هزار و ۹۹۹ نفر از مسافران به نقاط ایمن از جمله هتل ها، مراکز اقامتی و تاریخی استان زنجان هدایت شده و برای ۲ هزارو ۶۷۰ نفر اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و مهار بیماری کرونا انجام شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سه هزار و ۵۷۷ نفر از کودکان نیز در پست های ثابت جوانان هلال احمر استان از فضای دوستدار کودک بهره مند شده اند.
موسوی از ارائه خدمات و آموزش امدادی برای یک‌هزارو ۹۰۳ نفر از مسافران نوروزی خبرداد و یادآوری کرد: این خدمات نیز توسط اعضای جوانان هلال احمر در سطح استان زنجان انجام شد.
وی ادامه داد: در بیست و دومین طرح ملی خدمات بشردوستانه جوانان هلال احمر استان زنجان ۲۳۲ نفر از اعضای جوانان آقا و ۱۸۵ نفر از اعضای جوانان خانم در سه پست ثابت و چهار اکیپ سیار "سحاب" فعالیت داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پویش های "چلچراغ" و " رفیق خوشبخت ما " با مشارکت پنج هزار و ۱۲۲ نفر در حال اجرا است.
موسوی افزود: پویش "بهرفت" نیز با مشارکت سه هزارو ۱۹۵ نفر پایان یافت.
وی اضافه کرد: پست ها و تیم های سیار خدمات بشردوستانه و ارائه کمک های اولیه امدادی و آموزش های همگانی هلال احمر را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقصد سفر و مبادی ورودی ارائه می دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پست های ثابت در مبادی ورودی به استان زنجان در آزادراه زنجان - قزوین در مجتمع پاسارگاد، در میدان بسیج شهر زنجان و موزه رختشویخانه این شهر مستقر بودند و تیم های سحاب را نیز در شهرستان های زنجان، خدابنده و طارم فعالیت داشتند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته