مدیرکل: جایگاه مهاباد در ورزش آذربایجان غربی، ویژه است


مدیرکل: جایگاه مهاباد در ورزش آذربایجان غربی، ویژه است

مهاباد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: ورزشکاران شهرستان مهاباد با کسب عناوین مختلف ملی و بین المللی در رشته های مختلف از جایگاه ممتاز و ویژه ای در ورزش استان برخوردار هستند.

سجاد بیرامی روز سه شنبه در آیین تجلیل از قهرمانان و نخبگان ورزشی سال ۱۴۰۰ مهاباد که با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی، ورزشکاران، پیشکسوتان و خانواده های آنان برگزار شد افزود: هیج هفته و ماهی نیست که یکی از ورزشکاران این شهرستان در سطوح مختلف به عنوان و مقامی دست پیدا نکند که این امر نشان دهنده جایگاه بالای ورزش در میان مردم مهاباد است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل بزرگ موفقیت ورزشکاران و تیم های ورزشی شهرستان مهاباد همدلی و همبستگی بین مسوولان و حمایت همه جانبه آنان و اقشار مختلف مردم از ورزش و ورزشکاران بوده که در کمتر شهری در استان دیده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: کشف افراد با استعداد و شناسایی آنها در سنین پایین و سپس هدایت، کنترل و ارزیابی آنان نقشی مهم در صعود به بالاترین سطح از مهارت و دستیابی به سکوهای قهرمانی دارد، به طور مسلم رشد و توسعه در هر زمینه ای از جمله ورزش نیازمند امکانات در کنار برنامه است.

بیرامی تاکید کرد: این اداره کل نیز تمام تلاش خود را برای تقویت زیرساخت های اماکن ورزشی و حمایت از ورزشکاران مهابادی به کار خواهد بست تا شاهد شکوفایی روزافزون آنان در رشته های مختلف باشیم.

وی با بیان جایگاه ورزش در جامعه افزود: در واقع یکی از رسالت های مهم وزارت ورزش، ارتقا و حفظ سلامت، افزایش طول عمر، کاهش هزینه‌های درمان و ترویج شادی و نشاط در جامعه است که این مهم در استان نیز دنبال می شود.

استعدادیابی و سرمایه‌گذاری بر روی نخبگان ورزشی تضمین‌کننده توسعه ورزش در جامعه است

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اهمیت حضور بخش خصوصی در ورزش گفت: مسوولان با در نظرگرفتن بسته‌های تشویقی و حمایتی برای بخش خصوصی، در ترغیب آنان به حمایت مالی از ورزش و توسعه ورزش‌های قهرمانی موثر باشند.

مدیرکل: جایگاه مهاباد در ورزش آذربایجان غربی، ویژه است

جلال محمودزاده افزود: در بین تمام عوامل گفته شده استعدادیابی و سپس سرمایه‌گذاری بر روی نخبگان ورزشی مسیر موفقیت را هموار می‌کند و تضمین‌کننده توسعه ورزش در جامعه و در بین آحاد مختلف مردم است.

وی با قدردانی از افتخارآفرینی های متعدد ورزشکاران این شهرستان در عرصه های ملی و بین المللی اظهار کرد: حمایت خیران در توسعه رشته های ورزشی موثر است و انتظار می‌رود خیران در بخش ورزشی با حمایت مالی خود در توسعه ورزش قهرمانی در این شهرستان ورزشکاران را مورد حمایت خود قرار دهند.

همدلی و همبستگی بین مسوولان مهابادی قابل تقدیر است

امام جمعه مهاباد نیز در این آیین گفت: همدلی و وحدت بین مسوولان در ارگان های مختلف این شهرستان به ویژه در حمایت از جوانان در کمتر شهرستانی دیده شده و موجب شده تا علاوه بر شکوفایی استعدادهای جوانان، توسعه خدمت رسانی به مردم را نیز در پی داشته باشد.

ماموستا عبدالسلام امامی اضافه کرد: همانطور که مهاباد از زمان های گذشته به ادیبان و شعرا و نویسندگان بزرگ مشهور بوده و همواره به عنوان یک شهر فرهنگی از آن یاد می شود در حوزه ورزش نیز جزو شهرهای ممتاز در استان است که حرف های زیادی برای گفتن دارد.

مدیرکل: جایگاه مهاباد در ورزش آذربایجان غربی، ویژه است

وی افزود: ورزشکاران شایسته این شهرستان توانسته اند با افتخار آفرینی های فراوان خود پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآورده و افتخار آفرینی کنند که جای بسیار قدردانی دارد.

مهاباد دارای بیش از ۱۲ هزار ورزشکار سازمان یافته است

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد نیز در ادامه گفت: این شهرستان با داشتن ۱۲ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته از جمله شهرهایی در آذربایجان غربی است که دارای بیشترین تعداد ورزشکار است که در قالب هیات‌های مختلف تحت پوشش بیمه ورزشی هستند.

قرنی مصطفی پور اضافه کرد: از مجموع کل ورزشکاران تحت پوشش بیمه ورزشی بیش از سه هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند که از جایگاه خوبی در سطح استان برخوردارست.

وی ادامه داد: این شهرستان با وجود آنکه با کمبود سرانه فضای ورزشی مواجه است ولی این امر هرگز باعث نشده تا از درخشش و افتخار آفرینی های ورزشکاران آن در عرصه های مختلف ملی و بین المللی کاسته شود.

مدیرکل: جایگاه مهاباد در ورزش آذربایجان غربی، ویژه است

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته بیش از ۴۰ طرح ورزشی در این شهرستان کلنگ زنی و یا افتتاح شده که از این تعداد ۳۰ طرح با مشارکت بخش خصوصی بوده، اظهار کرد: با مساعدت‌های مسوولان امیدواریم شاهد توسعه بیشتر زیرساخت‌های ورزشی مهاباد و اتمام طرح‌های نیمه تمام ورزشی در این شهرستان باشیم.

در ادامه این مراسم از افتخارآفرینان ، نخبگان و پیشکسوتان مختلف رشته های ورزشی و مسوولانی که حامی ورزش مهاباد بودند با اهدای لوح قدردانی شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۴۳ هیات ورزشی در رشته های مختلف و ۱۰۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی در مهاباد فعال است.

این شهرستان با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازارگردی مهراب و پیمان قاسمخانی با دختر خاله‌شان بعد از 20 سال دوری