امام جمعه ملایر: تهاجم فرهنگی بزرگترین تهدید برای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است


امام جمعه ملایر: تهاجم فرهنگی بزرگترین تهدید برای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه فرهنگ در کشور گفت: تهاجم فرهنگی امروز بزرگترین تهدید برای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است و نباید این فرهنگ اصیل در مسیر انحرافی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر اظهار داشت: فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی امروز رو به فراموشی سپرده است که نگران‌کننده است.

وی بر جدی گرفتن ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و برگزاری جلسات تاثیرگذاری همچون شورای فرهنگ عمومی را یکی از مولفه‌های پیشرفت دانست و افزود: باید باور کنیم که ما فرهنگ‌بان جامعه هستیم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه نگاه مردم به نوع رفتار و منش مسئولان است، بیان کرد: از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات باید برای تقویت و ترویج فرهنگ جامعه و استفاده از توان افراد اثرگذار به کار گرفته شود.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به اینکه امروز عقاید و فرهنگ اصیل ما مورد سرقت قرار گرفته، تاکید کرد: باید فکر اساسی برای رفع این مساله شود و گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر، مامور به دفع بدی‌ها هستند.

وی حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را یکی از فرهنگ‌های اصیل و مصداق امر به معروف دانست و اظهار داشت: به عنوان یک فرهنگ اصیل، باید حلول ماه مهمانی خدا در سطح شهر اعلام شود و چتر ماه مبارک رمضان به گستره این ماه گسترده شود.

حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه هر اداره و نهادی با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات خود، برنامه‌ریزی لازم را برای ماه مبارک رمضان انجام دهد، ادامه داد: مسئولان ابتدا با خودسازی، وظیفه دینی و ایمانی خود را در ترویج فرهنگ عمومی و حرمت ماه مبارک رمضان و جامه عمل پوشاندن به برنامه‌های اثرگذار این ماه به جای آورند.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت اصناف و دیگر واحدها، تکریم ارباب رجوع، رفتار صادقانه با مردم، داشتن وجدان کاری و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را از دیگر الزامات در حوزه فرهنگ عمومی برشمرد.

امام جمعه ملایر: تهاجم فرهنگی بزرگترین تهدید برای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است

اعضای شورای فرهنگ عمومی ملایر نباید منفعل باشند

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز موضوع فرهنگ را اولویت نخست کشور دانست و گفت: اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ است و باید جدی گرفته شود.

"سلمان اسماعیلی" تاکید کرد: نگران تهاجم فرهنگی و معضلات فرهنگی هستیم و فضای مجازی نیز این معضلات را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: با وجود معضلات و مشکلات در حوزه فرهنگ، اقدامات فرهنگی بزرگی طی ۴۳ سال پیروزی انقلاب در کشور انجام شده و حتی به دیگر کشورها نیز صادر شده است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه از نظر فرهنگی ضعف‌ها و ایراداتی داریم که باید در جلسات شورا با جامع‌نگری رفع شود، افزود: موضوعات روز به ویژه ماه مبارک رمضان، خانواده و سبک زندگی باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

اسماعیلی اظهار داشت: انتظار داریم اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تشکیل کمیته‌های اصلی و در اختیار گرفتن مشاوران، طرح‌ها، ایده‌ها و پیشنهادات کارشناسی خود را در شورا ارائه دهند تا پس از بررسی به مرحله اجرا درآید.

به گفته وی اعضای شورای فرهنگ عمومی نباید منفعل باشند و در کنار اقدامات سلبی، اقدامات ایجابی صورت گیرد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه در تمامی موضوع‌ها و برنامه‌ها، مسجد محوری مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: اولویت‌های حوزه فرهنگ باید احصاء شود و براساس اسناد بالادستی و اولویت‌های بومی، برای حل مشکلات و مسائل گام برداریم.

اسماعیلی گفت: طرح‌ها و پیشنهادات ارایه شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی باید بر اساس آمار و مستندات و سهم هر دستگاه مشخص باشد.

وی تاکید کرد: آسیب‌شناسی در خصوص عملکرد شورای فرهنگ عمومی، از سال‌های گذشته ارائه و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف رفع شود.

فرماندار ویژه ملایر ضمن تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، افزود: در مجموعه دستگاه‌های اجرایی، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، نهادها و اصناف باید اقدامات فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان انجام شود.

اسماعیلی یادآور شد: با توجه به برگزاری نماز جماعت ظهر در ایام ماه مبارک رمضان در دفتر امام جمعه ملایر، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با زیرمجموعه خود در این فریضه الهی شرکت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی