بیش از 2 هزار نفر در کیش خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند


بیش از 2 هزار نفر در کیش خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: مدافعان سلامت این جزیره در ایام نوروز به 2 هزار و 600 نفر از کیشوندان و گردشگران نوروزی خدمات بهداشتی درمانی ارائه کردند.

محمدرضارضانیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح بسیج سلامت نوروزی یک هزار و ۱۸۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و یک هزار و ۲۷۹ اماکن عمومی مورد بازرسی بازرسان بهداشت محیط کیش قرار گرفته و به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده است.
کی اضافه کرد : اماکن عمومی از جمله کانون‌های اصلی برای احتمال ابتلا به کرونا است،‌ به همین مناسبت بازرسان بهداشت محیط کیش به‌صورت ۲ شیفته و با تمام توان ازاین مکان ها و همچنین مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند.
رییس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اینکه طرح نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا۱۵ فروردین ۱۴۰۱ انجام شده است افزود: در نتیجه ۲ هزار و ۴۶۳ مورد بازدیدهای بهداشتی و پروتکلی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به ۴۲ مورد شکایات رسیدگی شده است.
رضانیا گفت: همچنین ۳۶۵ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی، ۱۷ مورد نمونه برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه ،۷۵۴ مورد سنجش مواد غذایی با وسایل پرتابل ،۳۰ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی، و صدور ۲۷۲ کارت تندرستی از دیگر خدمات انجام شده در طرح بسیج سلامت نوروزی در این جزیره است.
وی افزود: در این مدت ۹۲۶ نفر برای دریافت خدمات بهداشتی به مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و پایگاه های صدف و سحر، ۴۷۳ نفر به مطب هزار پزشکی، ۷۵ نفر به دندانپزشکی ، ۳۳۷ نفر به آزمایشگاه مراجعه و از خدمات بهداشتی درمانی این مرکز استفاده کردند.
رییس مرکز توسعه سلامت کیش یاداور شد: طی این مدت در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز یک هزار و ۴۱۶ دز واکسن در تالار شهر، پیگیری۵۷ نفر افرد کرونا مثبت و پیگیری ۱۵۰ نفر افراد در تماس با بیماران مثبت نیز انجام شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی