امام جمعه سمنان: مساجد در ماه رمضان به پایگاه های قرآنی تبدیل شود


امام جمعه سمنان: مساجد در ماه رمضان به پایگاه های قرآنی تبدیل شود

سمنان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان گفت: مساجد به عنوان پایگاه های قرآنی در ماه رمضان به کانون جذب نوجوانان و جوانان تبدیل شود.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مصلای سمنان ضمن تاکید بر تقوا و ضرورت بهره مندی از ماه مبارک رمضان بیان کرد: نخستین روز این ماه مبارک مقام معظم رهبری در دیدار با حافظان، قاریان و فعالان قرآنی، دستور کار قرآنی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه کردند.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش قرآن افزود: محافل قرآنی با محوریت مساجد به عنوان پایگاه های قرآنی توسعه یابد و ارتباط بین مساجد برای ایجاد رغبت در نوجوانان و جوانان و توسعه فرهنگ قرآنی تقویت شود.

مطیعی ادامه داد: طراحی و اجرای مسابقات قرآنی، ایجاد کرسی های قرآن و تشویق فرزندان توسط والدین به حفظ و تلاوت قرآن، ارتقا و اعتلای سطح قاریان و قرائت در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: قرآن یک دستور کار عملی است و قاریان تلاشی برای دیده شدن نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان ضرورت درک و فهم قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اظهارداشت: بانوان فعال قرآنی به عنوان داوران بین المللی، حافظان و قاریان در کشور فعال هستند.

مطیعی با اشاره به شهادت روحانیان جهادی در حرم مطهر رضوی تصریح کرد: حرکت فرد داعشی تکفیری وهابی و ترور سه روحانی مجاهد توسط نیروی صهیونیستی برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی برنامه ریزی شد.

وی افزود: میان ایران نسبت به کشور دوست و برادر افغانستان رابطه ای فرهنگی وجود دارد و بیش از ۴٠ سال از میزبانی افغان ها در ایران می گذرد.

امام جمعه سمنان ابرازداشت: حضور افغان ها در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم حضرت زینب(س) با تقدیم سه هزار شهید افغانستانی پررنگ است.

مطیعی گفت: رژیم صهیونیستی در برابر مقاوت اسلامی نقشه هایی با عنوان طرح راهبرد ضربه به ایران با هزار چاقو، به دنبال ضربه وارد کردن به وحدت و انسجام بین مسلمانان شیعه و سنی هستند.

وی اضافه کرد: دشمنان مدت ها در فضای مجازی کشور افغانستان هراسی و در افغانستان نیز با تهیه فیلم های ساختگی به دنبال اختلاف اندازی بین دو ملت بزرگ و منسجم ایران و افغانستان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اهداف استکبار در ایران ادامه داد: استکبار به دنبال ایجاد اختلاف و دوقطبی‌سازی بین مسلمانان شیعه و سنی هستند و مقابله با این توطئه ها نیازمند هشیاری ملت است.

مطیعی بیان کرد: پیروزی چشمگیر سلحشوران یمن در هشتمین سال مقاومت در مقابل ناتوی عربستان با اعلام بیانیه، حمله پهپاد ها و موشک ها به ١٨ نقطه نظامی عربستان، آل سعود را مجبور به پذیرش آتش بس ٢ ماهه کرد.

وی افزود: یمن با وجود کمبودهای بسیار در مقابل استکبار ایستاده است و با وجود نبود امکان کمک نظامی به یمن، کمک های مردمی برای آنان جمع آوری و ارسال می شود.

امام جمعه سمنان عنوان کرد: ٢١ فروردین ماه سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تاسیس مسکن محرومان است.

مطیعی با اشاره به نشاط علمی دانش آموزان اضافه کرد: دانش آموزان پس از ٢ سال تعطیلی مدارس و آموزش مجازی اکنون در ماه مبارک رمضان به صورت حضوری مشغول تحصیل هستند که سبب ایجاد نشاط علمی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: ١٩فروردین سالروز شهادت شهید صدر و بنت الهدی صدر توسط صدام و ٢٠ فروردین سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی و روز هنر اسلامی را گرامی می داریم. /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی