6 گروه بهداشت محیط از مدارس کیش بازرسی می کنند


6 گروه بهداشت محیط از مدارس کیش بازرسی می کنند

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: با توجه به از سرگیری آموزش های حضوری دانش آموزان، 6 گروه بهداشت محیط این مرکز روزانه از مدارس نظارت می کنند.

محمدرضا رضانیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پروتکل بازگشایی مدارس نسخه ۰۸ که به حضور مدیران مدرسه ابلاغ شده اظهار داشت: حضور دانش آموزان دارای علایم کرونا و دانش آموزانی که طی ۷۲ساعت گذشته در معرض تماس با فرد مبتلا به کرونا بودند ممنوع است.

وی اضافه کرد: این افراد با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و اخذ گواهی سلامت می توانند بعد از گذراندن دوران قرنطینه به مدرسه بازگردند و مدیران مدارس نیز باید در خصوص این موارد به والدین و دانش آموزان اطلاع رسانی کنند.

رضانیا درخصوص نظارت بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس گفت: کارشناسان این مرکز به صورت مستمر نظارت های متعددی از مدارس جزیره انجام می دهند و در صورتیکه که در مدرسه پروتکل های بهداشتی رعایت نشود مانع از فعالیت آن خواهند شد.

وی یادآور شد: در این راستا ۶ گروه نظارتی بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش موظف شدند در کنار بازدیدهای روزانه خود از واحدهای صنفی و مراکز تجمع، به صورت روتین مدارس این جزیره را نیز بازدید کنند.

رییس مرکز توسعه سلامت ارتقای سطح واکسیناسیون دانش اموزان را از جمله راهکارهای ارتقای سطح سلامت آنان اعلام کرد و از والدین خواست، هرچه زودتر برای افزایش سلامت کودکان آنان را برای تزریق واکسن به مرکز تجمعی واکسیناسیون کویید ۱۹ ببرند.

پس از بهبود شرایط کرونایی ۱۴ فروردین امسال با بازگشایی مدارس آموزش دانش سراسر کشور به صورت حضوری پیگیری شد و در هفته گذشته به صورت میانگین بیش از ۵۰ درصد ۴۰ درصد دانش آموزان این جزیره در کلاس های درس حاضر شدند.

تاکنون سه هزار و ۴۲ دانش آموز شامل ۲ هزار و ۱۱ دانش آموز پنج تا ۱۲ سال و یک هزار و ۳۱ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در این جزیره علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

هم اکنون میانگین تزریق واکسن کرونا بین دانش آموزان پنج تا ۱۲ سال حدود ۲۸ درصد و دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ۸۳ درصد است.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.

در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟