سرپرست تعاون همدان: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دستور کار است


سرپرست تعاون همدان: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دستور کار است

همدان-ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» توسعه شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، «یوسف شعبانی» روز شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده افزود: در راستای کمک و حمایت به اشتغال دانش بنیان واحدهای فعلی نیمه فعال، غیرفعال و مشکل دار در استان با استفاده از توان علمی روز تبدیل به دانش بنیان و واحدهای جدید نیز با محوریت دانش بنیان تشکیل شود.

وی با اعلام آمادگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای رفع موانع و مشکلات و زمینه سازی جهت فعال تر شدن جامعه کار تولید و اشتغال شهرستان اسدآباد گفت: مردم استان باید اشتغال را در سفره خود احساس کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان فعالیت های این اداره کل را در مسیر اهداف و برنامه های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: در این راه با تمام توان برای خدمت به جامعه هدف از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

شعبانی، توجه و حمایت خاص از واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان را راهگشای بسیاری از مشکلات استان دانست و اظهار داشت: اگر مشکلات و موانع تولید کنندگان حل شود شاهد توسعه واحدهای صنعتی و افزایش اشتغالزایی در سطح استان خواهیم بود.

بررسی مسائل و مشکلات جامعه کار و تلاش در شهرستان، ایجاد و توسعه مشاغل خانگی و خودکفایی خانوارها، حرفه‌آموزی متقاضیان از مهمترین موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

سرپرست تعاون همدان: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دستور کار است

یوسف شعبانی در سفر به شهرستان اسدآباد با فرماندار شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در استان همدان ۵۹ شرکت دانش بنیان و ۲۴۰ واحد فناور وجود دارد که توانسته اند با اشتغال زایی ۱۵۰۰ نفر رتبه ۱۴ را در کشور را به خود اختصاص دهند.

شرکت‌های دانش بنیان اگر چه نوپا هستند، اما توانسته اند در عرصه‌های مختلف همانند هوش مصنوعی، کامپیوترهای کوانتومی، تولید مواد غذایی، کشاورزی، صنعت و معدنی فعالیت موثری داشته باشند.

با توجه به اینکه شعار سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده این پتانسیل این شرکت‌ها مورد توجه قرار گرفته به طوری که امسال ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر سهمیه اشتغال استان در نظر گرفته شده که ۳۵ درصد آن باید از طریق این شرکت‌ها ایجاد شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403