ملاک تصمیم گیری تاخیر در فعالیت مدارس نظر ادارات هواشناسی و محیط زیست است


ملاک تصمیم گیری تاخیر در فعالیت مدارس نظر ادارات هواشناسی و محیط زیست است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: ملاک تصمیم گیری نهایی در خصوص تاخیر و یا تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی ها هوا، استناد کردن به نظرات کارشناسی ادارات کل هواشناسی و محیط زیست است.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا شامگاه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان در خصوص آلودگی هوا به دلیل ایجاد توده گرد غبار، افزود: باید بین مردم و ادارات اعتماد سازی شود و مردم از پیش بینی های هواشناسی اطمینان داشته باشند.

وی افزود: ملاک تصمیم گیری نظر کارشناسی هواشناسی و محیط زیست است که به سخنگوی شورای مدیریت بحران اعلام می شود و با مشورت نسبت به تصمیم گیری اقدام می شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه که هدف از تشکیل جلسه لحاظ کردن سلامت و منافع مردم و همچنین زندگی اجتماعی در این شرایط خاص است، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که منافع مردم را به خطر انداخته همین ریزگردها است.

تغییر اقلیم و خشکسالی ۲ دلیل اصلی ایجاد توده ریزگردهاست

استاندار ایلام تصریح کرد: اقلیم منطقه ما و شاید کل جهان به هم خورده است و بخش عمده این ریزگردها مربوط به تغییر اقلیم بوده و بخش دیگر هم مربوط به خشکسالی است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه قسمت مهمی از منشأ ریزگرد ها در کشورهای همسایه از جمله عراق است، افزود: شرایطی ایجاد شده در اختیار ما نیست ولی باید برای کاهش آسیب ها راهکار ارائه دهیم و یکی از راهکارها بحث درختکاری و بیابان زدایی و در کوتاه مدت بحث مالچ پاشی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از راهکارهای مهم جلوگیری از ریزگردها شناسایی چشمه ها و مراکز ایجاد گرد و غبار است، گفت: این کار هزینه های بسیار بالایی دارد که در چند سال پیش نیز گفت و گوهایی با طرف عراقی انجام شده که از بیابان زایی جلوگیری شود اما طرف مقابل به خاطر هزینه های بالا پای کار نیامده است.

وی افزود: با این حال مشکلات استان را به وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور انتقال داده ایم و به جدیت پیگیر موضوعات هستیم.

رییس ستاد مدیریت بحران استان ایلام در ادامه خواستار ارائه آموزش حفاظت شهروندان در شرایط گردو غبار شد و گفت: وظیفه دیگر ما در این شرایط، ارائه آموزش های لازم و اولیه به مردم است و این مهم باید از طریق دستگاه های مرتبط و با کمک صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست مصوب شد فعالیت تمامی مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی فردا یکشنبه ۲۱ فروردین با دو ساعت تاخیر آغاز می شود.

همچنین مصوب شد که در صورت پایداری پدیده گرد و غبار متعاقبا تصمیمات لازم اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو