پیراهن جام جهانی بر تن کیش


پیراهن جام جهانی بر تن کیش

کیش - ایرنا - تنها پنج ماه به برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 قطر باقی مانده و جزیره کیش به واسطه همجواری با این کشور در حال پوشیدن پیراهن جام جهانی برای سهم آفرینی در بیست و دومین دوره این رویداد بزرگ جهانی است.

به گزارش ایرنا، عواملی همچون تشابه آب و هوایی، امکانات ورزشی، اقامتی، عدم روادید و همچنین قرار گرفتن این جزیره به عنوان پایلوت دریایی کشور در بخش ورزشی باعث شده که کیش یکی از نامزدهای اصلی پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ باشد.

وجود ۲ زمین فوتبال استاندارد چمن و زیرساخت های ورزشی مرتبط، فعالیت ۵۲ هتل با ۱۹ هزار تخت، یک فرودگاه بین المللی با ظرفیت پذیرش حدود ۲ میلیون مسافر در سال ، بندرگاه به وسعت ۱۱۰ هکتار با امکان ارایه خدمات مختلف مسافری و باری با اسکله با ظرفیت پذیرش شناورهای ۱۲ هزار تنی از جمله ظرفیت های این جزیره در پشتیبانی از این رویداد است.

همچنین فاصله ۲۷۰ کیلومتری جزیره کیش تا قطر که باعث شده مدت زمان مسافرت از این جزیره به دوحه با هواپیما حدود ۴۰ دقیقه و با کشتی پنج تا ۶ ساعت باشد که این پتانسیل می تواند یک جذابه گردشگری برای علاقه مندان به این رویداد باشد.

برنامه ریزی برای سهم آفرینی جزیره کیش در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از زمستان ۱۳۹۹ با معرفی اعضای ستاد هماهنگی و پیگیری جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز شد و تا کنون اقدامات مختلفی در این راستا صورت گرفته و هم اکنون این اقدامات مراحل نهایی خود را برای به ثمر نشستن طی می کند.

پیراهن جام جهانی بر تن کیش

مقدمه ای برای یک شروع

سال گذشته سازمان منطقه آزاد کیش با هزینه ۱۵ میلیارد ریالی زمین های فوتبال چمن مجموعه المپیک را با اهداف مختلفی همچون میزبانی از اردوی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده کرد و در نهایت اردوی این تیم خراد پارسال در جزیره برپا شد.

در جریان برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال یک تفاهم نامه ای بین سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی منعقد شد و در آن طرفین نسبت به همکاری برای ایجاد کمپ تیم ملی در جزیره کیش متعهد شدند که هم اکنون پیگیری برای تحقق مفاد این تفاهم نامه ادامه دارد.

هرچند نمی توان موفقیت تیم ملی فوتبال در راهیابی به جام جهانی را در نتیجه برپایی اردو در این جزیره دانست اما می توان ادعا کرد این اردو باعث شد کیش بیش از گذشته در کانون توجه مسوولان و دست اندرکاران برای استفاده از فرصت جام جهانی قرار بگیرد.

پس از این اردو دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی نیز با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی تفاهم نامه ای ۲ جانبه امضا کردند و براساس آن مقرر شد کیش به کانون فوتبال کشور تبدیل شود.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در این ارتباط گفت: تمرکز برای استفاده از ظرفیت جام جهانی از جمله برنامه های ویژه این دبیرخانه در جزیره کیش است که در این راستا طبق تفاهم های صورت گرفته با کشور قطر مقرر شده ۴۰۰ پرواز از این جزیره به قطر در ایام برگزاری جام جهانی ایجاد شود.
سعید محمد گفت: اتمام ترمینال فرودگاه کیش تا مرداد ۱۴۰۱، تکمیل پنج هتل پنج ستاره با سه هزار و ۶۰۰ تخت، احداث سه زمین فوتبال، نوسازی ۲ زمین فوتبال چمن مجموعه المپیک و احداث ۲ سالن بدنسازی از جمله اولویت ها در جزیره کیش است.

وی یادآور شد: همچنین در راستای اصلاح زیرساخت های جزیره کیش، مقرر شده اولین زمین چمن هیبریدی کشور نیز ایجاد شود.

پیراهن جام جهانی بر تن کیش

تخصیص اعتبار برای تحقق یک هدف

زیرساخت های ورزشی جزیره کیش برای سهم آفرینی در این رویداد نیازمند اصلاح، ساماندهی و استاندارد سازی است که تزریق اعتبار لازمه تحقق این اهداف است و به گفته سرپرست معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش، این سازمان ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ورزشی این جزیره هزینه می کند.

سعید پورزادی اظهار داشت: ۲ زمین چمن مجموعه المپیک طی ۱۵ سال سپری شده از بهره‌برداری آنها اصلاحاتی انجام نشده که هم اکنون ۳۱۰ میلیارد ریال برای اصلاح و کاشت چمن و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل سه زمین چمن دیگر تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح ها هم اکنون در حال اجرا است افزود: برنامه ریزی شده که این طرح ها تا مرداد ۱۴۰۱ برای بهره‌برداری و به‌کارگیری در اردوی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی یا سایر تیم های حاضر در جام جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

شباهتی که بهانه نقش آفرینی شد

کیش به عنوان یکی از جزایر ۱۸ گانه ایرانی خلیج همیشه فارس به واسطه نزدیکی با کشور قطر دارای شباهت های مختلفی با آن بوده و این اشتراکات از مهمترین بهانه ها برای ایفای نقش در جام جهانی است.

مدیر موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش در این ارتباط معتقد است: این جزیره با داشتن شرایط آب و هوایی مشابه با کشور قطر ، بدون ویزا بودن جزیره جهت حضور تیم ها و ورزشکاران خارجی، داشتن زیرساختهای مناسب فرودگاهی به لحاظ خطوط پروازی، لجستیک بندری، امکانات ورزشی، گردشگری، سیاحتی، اقامتی، درمانی، تجاری و تفریحی قابلیت سهم افرینی در این رویداد جهانی را دارد.

عزیزالله فرضی پور گفت: آداب و سنن شهرهای مختلف، فرهنگ های گوناگون، زبان و گویش های مختلف در کیش دیگر مزیت هایی است که می تواند از موقعیت پیش آمده جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در جهت توریسم ورزشی در این جزیره استفاده کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون پیگیری هایی را از طریق وزارتخانه های مختلف انجام شده تا بتوانیم حداکثر بهره را از این فرصت ببریم و در این راستا بدون شک میزبان اردوهای مختلف تیم ملی ایران و همچنین برخی مسافران و علاقه مندان به این رویداد خواهیم بود.

پیراهن جام جهانی بر تن کیش

دیپلماسی برای جام جهانی

استفاده از فرصت جام جهانی تنها منوط به مسوولان محلی نبود بلکه آیت الله رییسی رییس جمهوری کشورمان به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور نیز بر این مساله تاکید داشته و اواخر سال گذشته در جریان سفر خود به کشور قطر دستور بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی فوتبال را صادر کرد.

در سفر رییس جمهوری به کشور میزبان جام جهانی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی دیدارهایی ۲ جانبه با جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر داشت و یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ هر ۲ وزیر برای پیگیری این دیدارها به همراه هیات های همراه به جزیره کیش سفر کرده اند.

این سفر اهمیت جزیره کیش در پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ دارد به طوریکه وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی در بدو ورود به جزیره کیش گفت: مسافت نزدیک کیش به دوحه و زیرساخت های اسکان و حمل و نقل این جزیره را به یکی از مهمترین نقاطی تبدیل کرده و می‌تواند در میزبانی از مسافران جام جهانی نقش آفرینی کند.

رستم قاسمی افزود: بر اساس توافق های اولیه در سفر آیت الله رییسی به قطر و دیدار با امیر این کشور اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی بخشی از مسافران و گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ از جمله پشتیبانی های ایران از این رویداد خواهد بود.

وی افزود: استان‌های ساحلی و غیر ساحلی ایران هم در میزبانی از مسافران و پشتیبانی از حوزه‌های حمل و نقلی و گردشگری با مرکزیت کیش مشارکت خواهند داشت.

این مساله علاوه بر اهمیتی که از لحاظ اقتصادی برای جزیره خواهد داشت می تواند کیش را در قامت یکی از بازیکنان جام جهانی ۲۰۲۲ به جهانیان معرفی کند.




تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...