سخت‌گیری فیا درباره لباس‌های زیر رانندگان فرمول یک


سخت‌گیری فیا درباره لباس‌های زیر رانندگان فرمول یک

فیا در حال برنامه‌ریزی برای بررسی دقیق لباس‌های زیر رانندگان فرمول یک است و هدف از این کار را رعایت قوانین و الزامات ایمنی اعلام کرده است. در خلال جلسه توجیهی رانندگان که بیش از دو ساعت در آلبرت پارک طول کشید، نیلز ویتیک مدیر مسابقه فیا توضیح داد که ممنوعیت کاملی در زمینه لباس‌های … The post سخت‌گیری فیا درباره لباس‌های زیر رانندگان فرمول یک...

فیا در حال برنامه‌ریزی برای بررسی دقیق لباس‌های زیر رانندگان فرمول یک است و هدف از این کار را رعایت قوانین و الزامات ایمنی اعلام کرده است. در خلال جلسه توجیهی رانندگان که بیش از دو ساعت در آلبرت پارک طول کشید، نیلز ویتیک مدیر مسابقه فیا توضیح داد که ممنوعیت کاملی در زمینه لباس‌های زیر رانندگان در زمان مسابقه وجود خواهد داشت. نگرانی‌هایی وجود دارد که برخی رانندگان لباس‌ زیرهایی می‌پوشند که با قوانین فیا هماهنگی ندارد. هدف از وضع این قوانین حفاظت از رانندگان در زمان تصادف و آتش‌سوزی بوده است.

یکی از قوانین فیا خاطرنشان می‌سازد رانندگان باید دستکش، لباس‌ زیر بلند، جوراب و کفش‌های هماهنگ با قوانین و استانداردهای فیا را بپوشند. ویتیک از زمانی که مدیر مسابقه فرمول یک شده است سخت‌گیری بیشتری در زمینه رعایت قوانین اعمال می‌کند. قبل از برگزاری گرندپری استرالیا او به رانندگان یادآوری کرد استفاده از جواهر و زیورآلات در خودروها ممنوع است چراکه نگرانی‌هایی درباره ایمنی و خروج از خودروها وجود خواهد داشت. البته گفته شده است در جریان برگزاری جلسه برخی رانندگان از برنامه‌های مربوط به قوانین استفاده از لباس‌های زیر در جریان مسابقه انتقاد کرده‌اند. مدیر تیم ردبول گفته است جلسه توجیهی قبل از مسابقه برای رانندگان سرگرم‌کننده بوده است.

سخت‌گیری فیا درباره لباس‌های زیر رانندگان فرمول یک

اما نگرانی اصلی به تأثیر پوشیدن لباس‌های دارای الیاف مصنوعی در زمان آتش‌سوزی مربوط می‌شود. چنین اتفاقی برای رومان گروژمان رخ داد که پس از تصادف در گرندپری بحرین ۲۰۲۰ شاهد سوختگی دستانش بود. فیا سخت‌گیری بیشتری در زمینه رعایت قوانین مربوط به استفاده از لباس‌های زیرین اعمال کرده است اما گفته می‌شود عدم رعایت برخی الزامات با جریمه همراه نخواهد بود. در یکی از مسابقات فرمول E فصل ۲۰۱۸، لوکاس دی گرس راننده آئودی به خاطر پوشیدن لباس زیری که با قوانین هماهنگی نداشت ۱۰ هزار یورو جریمه شد. جریمه مشابهی نیز برای دیگر رانندگان در همان فصل اعمال شد.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران