نورمراد و محمدعلی عبدکوند: شهیدان شاخص 1401 اسدآباد معرفی شدند


 نورمراد  و  محمدعلی عبدکوند: شهیدان شاخص 1401 اسدآباد معرفی شدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسدآباد با بیان اینکه هر سال براساس مقتضیات ویژه‌ای برخی از شهدا به عنوان الگو به جامعه معرفی می‌شوند، گفت: بر اساس دستورالعمل بسیج و انتخاب سپاه پاسداران استان همدان برادران شهید نورمراد و محمدعلی عبدکوند به عنوان شهیدان شاخص سال 1401 شهرستان اسدآباد معرفی شدند.

صالح صابری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از سال ۸۹ طبق اعلام سازمان بسیج مستضعفین هر ساله با هدف نهادینه کردن سبک زندگی شهدا، ترویج فرهنگ ایثار ،شهدای شاخص در سطح کشور و استان‌ها معرفی می‌شود، افزود: معرفی شهدای شاخص در همدان و سایر شهرستان‌ها به منظور آشنایی و بهره‌گیری هرچه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ معرفی شهدای سال در استان همدان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: در تمامی شهرستان‌ها هر ساله یک شهید از شهرستان به عنوان شهید سال معرفی می‌شود که در همین ارتباط با انتخاب سپاه پاسداران استان برادران شهید نورمراد و محمدعلی عبدکوند به عنوان شهیدان شاخص سال ۱۴۰۱ شهرستان اسدآباد معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه همه شهدا شاخص هستند،خاطرنشان کرد: از آن‌جا که شهدا می‌توانند از همه ابعاد زندگی خود بهترین الگو برای جامعه باشند از این‌رو معرفی شهدای شاخص در ابتدای هر سال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیل جامعه به ویژه نسل جوان به اهداف و آرمان‌های والای شهدا از مهمترین اهداف اجرای این سنت نیک و پسندیده است.

به گزارش ایسنا؛شهید "محمدعلی عبدکوند" ۱۸ خرداد ماه سال ۱۳۴۲ در روستای منور تپه از توابع شهرستان اسدآباد به دنیا آمد پدرش بابامراد کشاورز بود شهید محمد علی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام این شهید والا مقام در ۲۶ دیماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

شهید "نورمراد عبدکوند" نیز در ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۴۰ به دنیا آمد وی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در ۲۸ بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید